Hotel Hungaria rolt nieuwe logofamilie uit voor SKM

Crea / News / Retail

Voor de lancering van een aantal gloednieuwe diensten bestelde SKM een rebranding bij Hotel Hungaria. Het media- en marketinghuis rolde met veel plezier de rode loper en een gloednieuwe logofamilie uit waar de grootste modewinkel van België flink mee kan uitpakken. SKM biedt meer dan 200 trendy modemerken aan onder hetzelfde dak, maar de grootste kledingwinkel van België heeft nog veel meer in huis. Met tal van extra voordelen zoals 10% vaste klantenkorting, gratis styling, een eigen naaiatelier Studio Stitch en een gezellige SKM Bistro maakt het de leuze ‘klant is koning’ helemaal waar. Om de unieke winkelbeleving extra in de verf te zetten en de herkenbaarheid van het merk SKM te vergroten, vroeg het aan Hotel Hungaria om de services in een nieuw kleedje te steken.

Het antwoord? Een mooi uitgedoste logofamilie voor SKM met vijf nieuwe logo’s. Elk logo kreeg een unieke vorm die de inhoud van de dienst benadrukt. Een make-updoosje voor de SKM Beautique, een dienblad als symbool voor de SKM Bistro, en zo verder. In combinatie met frisse pastelkleuren, hedendaagse lettertypes en de signatuur ‘by SKM’ vormen de logo’s samen een familie die de merkherkenbaarheid en de kwaliteit van het merk versterken. Dominique Somers, eigenares SKM: “Hotel Hungaria begreep meteen wat we nodig hadden voor onze nieuwe logofamilie. Ze combineerden esthetiek met strategie en maakten het verhaal compleet met sterke communicatie!” 

De nieuwe visuele identiteit benadrukt ook de unieke positionering van SKM. De vijf logo’s staan voor een ongeëvenaard winkelaanbod met services die voor elke SKM-klant beschikbaar zijn. Kortom, bij SKM shop je zoals je dat nergens anders kan en dat stralen de logo’s ook uit.