Hotel Hungaria, VRT en Picky maken samen een appje voor de honger

Wat eten we vandaag? Hotel Hungaria en VRT helpen huishoudens binnenkort nog meer met die veelgestelde vraag, door een gloednieuwe en gratis app van Dagelijkse kost te lanceren. Die zal gebruikers door het hele kookproces gidsen met veel aandacht voor inspiratie, gebruiksvriendelijkheid en kookplezier. De app van Dagelijkse kost is vanaf nu gratis te downloaden in alle app stores. Opvallend: de app is nog maar net gelanceerd en staat al op de tweede plaats in de Apple App Store met +20.000 downloads, en er werd al meer dan 750.000 keer door de recepten geswipet. Nico Van de Velde, CEO Hotel Hungaria: “Als het aankomt op eten zijn mensen op zoek naar inspiratie en gemak, maar dat geeft hen ook soms keuzestress. Daarom hebben we de Dagelijkse kost app ontwikkeld met veel aandacht voor gebruiksvriendelijkheid en personalisatie. Daarnaast is de app ook gewoon leuk om te gebruiken, met het swipen van recepten. Zo ondersteunen we gebruikers tijdens het volledige kookproces: van inspiratie bieden tot tips voor het koken zelf, van recepten opslaan tot het delen met vrienden en familie.”
Download de app hier: https://dagelijksekost.page.link/download
Grootste kookcommunity van Vlaanderen
“Wat schaft de pot?” Al voor het veertiende seizoen op rij beantwoordt Jeroen Meus die vraag elke weekavond in Dagelijkse kost op VRT 1. Het kookprogramma van media- en marketinghuis Hotel Hungaria haalt dagelijks gemiddeld 500.000 kijkers (Live+7, 4+, herhalingen meegeteld). Het succesrecept? Eenvoudige gerechten en klassiekers met een twist gebracht op een toegankelijke, warme en no-nonsense wijze. Ook online spreekt het grootste videoplatform met recepten van Vlaanderen aan. De website met recepten, kooktechnieken en basisbereidingen in tekst en video is goed voor gemiddeld 750.000 surfers per maand. In het najaar en zeker rond de feestdagen zoeken er makkelijk meer dan een miljoen surfers inspiratie, recepten en kooktips op dagelijksekost.vrt.be. Die website wordt momenteel door 68% van de gebruikers via smartphone of tablet bekeken. En nu dus met een app. Zo wordt de kookinspiratie van Dagelijkse kost op een nieuwe manier naar de Vlaming gebracht.
Met de lancering van een nieuwe kookapp spelen Hotel Hungaria en VRT dus in op het veranderende online mediagebruik van Vlamingen. De app is een logisch gevolg van de grote vraag naar mobielvriendelijke en gepersonaliseerde content met video als belangrijkste pijler. Voor deze app werken Hotel Hungaria en VRT samen met de jonge start-up Picky, die de technische kant van de app voor zijn rekening neemt. Die samenwerking verliep via VRT Sandbox, een initiatief van VRT dat start-ups screent, coacht, test en financiert. Lotte Vermeir, netmanager VRT 1: “Wat in 2010 begon als een oprecht en eenvoudig kookprogramma met Jeroen Meus in een huiselijke keuken, groeide uit tot het sterke merk dat Dagelijkse kost anno 2023 is. Dé kookreferentie en vertegenwoordiger van de smaak van Vlaanderen, maar bovenal een merk dat erin slaagt relevant te blijven op zowel televisie als online en in de winkel.”
![]() |
|
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]