Tijdens ITU Telecom World 2019 stelde Huawei het DigiTruck-project voor in samenwerking met de Belgische non-profit organisatie Close the Gap. Doel van het project? Digitale vaardigheidstrainingen te geven aan landelijke en afgelegen gemeenschappen in Kenia. De DigiTruck is Huawei's meest recente inspanning om hun digitale inclusie-initiatief Tech4ALL te stimuleren.
Met de snelle ontwikkeling van de wereldwijde digitale economie wijst het laatste rapport van de Wereldbank erop dat de vraag van zuidelijk Afrika naar digitale vaardigheden in 2030 maar liefst 230 miljoen mensen bedraagt, wat in schril contrast staat met het huidige gebrek aan digitale vaardigheden in Afrika.In Kenia, bijvoorbeeld, ondanks het feit dat het de ICT-hub in Afrika is, zijn internetgebruikers goed voor minder dan 50% van de totale bevolking, niet alleen omdat meer dan 75% van de bevolking in afgelegen gebieden woont, waar een stabiele stroomvoorziening ontbreekt, maar ook omdat veel mensen zich niet bewust zijn van de werkelijke waarde van digitale vaardigheden, die nog nooit zijn blootgesteld aan smartphones of gebruik hebben gemaakt van het internet.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]