Tijdens ITU Telecom World 2019 stelde Huawei het DigiTruck-project voor in samenwerking met de Belgische non-profit organisatie Close the Gap. Doel van het project? Digitale vaardigheidstrainingen te geven aan landelijke en afgelegen gemeenschappen in Kenia. De DigiTruck is Huawei's meest recente inspanning om hun digitale inclusie-initiatief Tech4ALL te stimuleren.
Met de snelle ontwikkeling van de wereldwijde digitale economie wijst het laatste rapport van de Wereldbank erop dat de vraag van zuidelijk Afrika naar digitale vaardigheden in 2030 maar liefst 230 miljoen mensen bedraagt, wat in schril contrast staat met het huidige gebrek aan digitale vaardigheden in Afrika.In Kenia, bijvoorbeeld, ondanks het feit dat het de ICT-hub in Afrika is, zijn internetgebruikers goed voor minder dan 50% van de totale bevolking, niet alleen omdat meer dan 75% van de bevolking in afgelegen gebieden woont, waar een stabiele stroomvoorziening ontbreekt, maar ook omdat veel mensen zich niet bewust zijn van de werkelijke waarde van digitale vaardigheden, die nog nooit zijn blootgesteld aan smartphones of gebruik hebben gemaakt van het internet.
Digital Marketing Analyst bij Studio100
Studio 100, gevestigd in Schelle, is een bruisend en succesvol bedrijf in familie […]
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]