Hubert de Cartier neemt de leiding over Universem

News / People

Universem bestaat 17 jaar en hernieuwt zichzelf in continuïteit. Hubert de Cartier, medeoprichter, wordt de nieuwe CEO van het agentschap.

Na de succesvolle transformatie van het agentschap (nieuwe visie, een nieuwe identiteit tegen begin 2025 en een versterkte klantenportefeuille) geven Muriel Houtermans en Joris Vandendooren de leiding door aan Hubert de Cartier.

Als medeoprichter van Universem neemt Hubert de rol van CEO op zich en wordt hij omringd door een vrouwelijk trio. Sinds haar aankomst in 2019 wordt Marie Schmitz, voorheen client services lead, nu benoemd tot client services director. Katia Couwez neemt de leiding over de commerciële ontwikkeling en marketing van het agentschap. Chantal Charbonnier blijft HR manager.

"Ik wil Muriel en Joris bedanken voor hun inspanningen binnen het agentschap om een nieuwe aanpak te introduceren in een sterk veranderende digitale wereld. Ik wens hun het allerbeste bij hun toekomstige uitdagingen," zegt Hubert de Cartier. "Ik kijk ernaar uit om het agentschap en het hele team naar nieuwe hoogten te leiden. Met trends zoals de toename van reclamekanalen, het belang van first-party data en steeds beter geïnformeerde consumenten, blijft Universem haar klanten ondersteunen met een holistische visie op digitale marketing om hun prestaties te verbeteren."

Sébastien François, medeoprichter van Universem, neemt de leiding over Saturn, de "spin-off" die CRM- en marketing automation-oplossingen ontwikkelt, onder andere via samenwerkingen met HubSpot en Actito. Simon-Pierre Breuls, eveneens medeoprichter, zal blijven werken aan bruggen binnen het ecosysteem via Maia Consulting, een adviesbureau gespecialiseerd in marketing voor B2B-KMO's. Het oprichterstrio blijft dus actief betrokken bij de verdere ontwikkeling van Universem.