Duurzaam ondernemen is anno 2024 een no-brainer. Ook voor familiebedrijven. Waar verschillende generaties, met een verschillende achtergrond en visie op ondernemen, samenkomen. De eerste generatie ondernemers van deze ‘huizen van vertrouwen’ hechten aan bedrijfswaarden. Eens de strategische koers is uitgezet, wordt er niet van afgeweken. Deze ‘doeners’ schakelen snel, ze steken de handen uit de mouwen.
Verschillende generaties binnen familiebedrijven hebben weleens andere prioriteiten. Jongeren willen vaak sneller verduurzamen maar botsen dan op de kritiek van vader, moeder, oom of tante. Deskundig ‘neutraal’ advies kan alvast helpen om bruggen te bouwen tussen de generaties en kritisch te kijken naar de strategie: zijn we met de juiste dingen bezig? Pakken we het goed aan?
In Huis van vertrouwen: hoe 12 familiebedrijven duurzaam ondernemen getuigen tien ondernemers van familiebedrijven hoe zij bouwen aan hun duurzame toekomst. Tien inspirerende verhalen geplukt uit de praktijk. Lees de verhalen van Brasvar, Bostoen, Entropia, Nonet en andere.
Over de auteurS
Jan Oosterlinck is partner family business advisory, Mathieu Decroix partner deal & valuation advisory, beide bij het adviesbedrijf BDO.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]