Human8 benoemt nieuwe global CEO voor volgende groeifase en AI-innovatie

News / People

Human8, het wereldwijd insight consultancybureau (voorheen bekend als InSites Consulting), stelt Tim Wragg aan als nieuwe chief executive officer. Hij volgt Camille Nicita op, die als non-executive partner blijft dienen in de Raad van Bestuur van Human8.

Camille Nicita speelde een sleutelrol in de ontwikkeling van Human8, eerst als CEO en eigenaar van het Amerikaanse Gongos, Inc (overgenomen door Human8 in 2022) en later als global CEO van de groep. Onder haar leiding zijn de tien bedrijven van Human8 (InSites Consulting, Direction First, Columinate, eÿeka, Join the Dots, ABN Impact, Answer, Space Doctors, Gongos en Happy Thinking People) verder geharmoniseerd rond een wereldwijd geïntegreerd portfolio.

"Het was een eer om als CEO van Human8 te werken en onze strategie te realiseren om een wereldwijd geïntegreerd bureau te worden. Nu is het tijd voor de volgende stap: ons portfolio optimaliseren om nog beter in te spelen op de behoeften van onze klanten in deze snel veranderende industrie. Met zijn rijke ervaring verwelkomen we Tim met enthousiasme in ons team," zegt Nicita. 

Human8 naar de toekomst leiden

Tim Wragg brengt meer dan 25 jaar wereldwijde ervaring in marktonderzoek met zich mee, met senior managementposities bij grote wereldwijde onderzoeksbedrijven. Zijn brede ervaring omvat rollen als CEO en global chief client officer bij Millward Brown in Europa, CEO van Kantar’s Insights, Analytics en Brand Strategy praktijken in de VS, en recentelijk als CEO van Hall & Partners (recent overgenomen door Escalent samen met C Space). Zijn internationale expertise in onderzoek, consulting en digitale transformatie, en zijn passie voor AI maken hem de ideale leider voor Human8 terwijl het bedrijf zijn volgende evolutie doormaakt.

"We staan op een cruciaal punt in onze industrie, gekenmerkt door een grote AI-transformatie," zegt Tim Wragg. "Ik kijk ernaar uit om deel uit te maken van het Human8-team en om dit getalenteerde team te leiden terwijl we blijven innoveren en unieke inzichten aan onze klanten bieden. Samen zullen we voortbouwen op de sterke cultuur die door Camille is neergezet en onze wereldwijde ambities verder realiseren."

Met AI-innovaties wereldwijde positie versterken 

De recente global rebrand van Human8 weerspiegelt de ambitie om persoonlijke, menselijke connecties centraal te stellen. Het geïntegreerde portfolio, met als basis communities, consumer closeness en activatie, brengt een creatieve, slimme en ambitieuze groep van meer dan 700 mensen samen in APAC, EMEA en Noord-Amerika.

Met innovatie in haar DNA leidt Human8 mee de AI-innovaties in de onderzoek industrie. Het bedrijf stelt medewerkers in staat om samen te werken met generatieve AI, waardoor efficiëntie wordt verbeterd en meer relevante inzichten worden geleverd. Maar ook eigen AI-onderzoeksassistenten en AI-gedreven innovatietools, zoals het Insight Reframing Canvas, illustreren Human8’s toewijding aan het integreren van AI om ‘human’ creativiteit, inzicht en advies te ondersteunen en te versterken. Aangedreven door mensen, verbeterd door AI. De kracht zit in de mix, zegt het wereldwijde adviesbureau.

"Human8 zet AI in om de ervaring van zowel onze medewerkers als klanten te transformeren," zegt Annelies Verhaeghe, chief platform officer bij Human8. "Door de kracht van AI te combineren met een diep begrip van de behoeften van klanten en echte ‘human’ data, leveren we inzichten die ook echt een verschil maken."