Human8 leert u werken met generatieve AI

Human8 (voorheen bekend als InSites Consulting) lanceert een AI-prompt-trainingsprogramma voor werknemers. Dat initiatief wordt ondersteund door de lancering van een eigen ontwikkelde Square AI-onderzoeksassistent. Onder leiding van chief platform officer Annelies Verhaeghe omarmt het internationale bureau naar eigen zeggen de AI-revolutie. "Net als bij de opkomst van het internet en sociale media, hebben we als bureau altijd technologie en innovatie omarmd en geïnvesteerd in R&D om het succes te versnellen. Maar om veilig en creatief te kunnen experimenteren met AI, moesten we eerst het obstakel dataprivacy overwinnen," zegt Verhaeghe. OpenAI-systemen zijn immers ontworpen om continu gegevens te verzamelen om te leren en te verbeteren, wat uiteraard bezorgdheid wekt over de eigendom van gegevens en de impact op vertrouwelijke onderzoeksgegevens en persoonsgegevens. Daarom ontwikkelde Human8 eerder dit jaar een eigen AI-onderzoeksassistent, die ChatGPT als algoritme gebruikt, om een reeks experimenten op te zetten met echte onderzoeksgegevens en zo generatieve AI te testen.
"Met onze eigen AI-technologie hebben we een reeks A/B-experimenten gedefinieerd om het potentieel en de implicaties van generatieve AI-systemen voor ons bedrijf en onze industrie als geheel beter te begrijpen. Onze experimenten waren ontworpen om bekende uitdagingen op het gebied van AI-datakwaliteit, -sampling en zelfs data-hallucinaties te onderzoeken," verklaart Verhaeghe. Generatieve AI-systemen zijn slechts zo slim als de gegevens waarop ze zijn getraind, en vertrouwen meestal op 'oudere' data. Volgens Human8 leidt het toepassen van generatieve AI als een analysetool op ‘thick data’ die zijn verzameld in primair onderzoek (in tegensteling tot input van enkel open source AI-technologieën) echter tot betere onderzoeksresultaten.
Verhaeghe geeft ook een waarschuwing mee: "AI in de handen van een persoon die niet weet hoe het te gebruiken, is niet zozeer kunstmatige intelligentie, maar eerder kunstmatige domheid. Om AI effectief te gebruiken, moet je de juiste vragen kunnen stellen, de behoefte en context van de klant volledig begrijpen en de technologie op de juiste manier aansporen. En dat is waarom AI (getrainde) mensen nodig heeft." Daarom lanceert Human8 nu een ‘prompt’-trainingsprogramma voor hun consultants: daardoor kan de internationale groep naar eigen zeggen succesvol samenwerken met kunstmatige intelligentie zonder in te boeten op de datakwaliteit en de datadiversiteit.
Op basis van hun innovatietraject heeft Human8 hun technologie bovendien uitgebreid met een persoonlijke AI-onderzoeksassistent. Door gebruik te maken van de kracht van AI-automatisering verwacht Human8 een efficiëntere analyse van ongestructureerde data, waardoor er meer ruimte is voor menselijke interpretatie en advies. "We zijn er vast van overtuigd dat louter vertrouwen op met openbare internetgegevens getrainde AI-algoritmen niet de meest impactvolle inzichten zal opleveren. Door de juiste mensen op meer veelzijdige manieren te betrekken in onderzoek, verzamelen we diverse diepgaande data. En in de handen van consultants die de business van de klant grondig begrijpen en weten hoe ze AI-systemen effectief kunnen stimuleren, kunnen we nieuwe en impactvolle inzichten genereren. Net zoals mensen machines nodig hebben, zo hebben machines ook mensen nodig," besluit Verhaeghe.
Wilt u meer weten over de mogelijkheden van AI voor uw merk? Mis dan het digitaal event van Human8 niet op woensdag 2 augustus. Inschrijven kan hier.
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]