De stad Namen onderhoudt al vele jaren goede banden met Québec. Montréal is het economische hart van Québec en heeft van alle Amerikaanse steden het grootste aantal Franstalige inwoners. En er is zelfs een metrostation met de naam Namur! Maar vele inwoners van Montréal weten eigenlijk niet goed waar die naam Namur voor staat. Namur-Europe-Wallonie asbl, een vzw die verantwoordelijk is voor de internationale relaties van de stad, vertrouwde een campagne toe aan Hungry Minds om daar wat aan te doen. Op de perrons van dat metrostation Namur kwam een permanente tentoonstelling waarin de economische en culturele banden van Namen met Montréal sinds de negentiende eeuw worden geëvoceerd. Ook de migratie van inwoners van Namen naar Montréal komt daarbij aan bod. De opening, in aanwezigheid van de burgemeester van Namen en die van Montréal, was uiteraard een goede gelegenheid om Belgische producten als chocolade en wafels boven te halen. Al is daar natuurlijk élke gelegenheid goed voor.
Voor deze opdracht werkte Hungry Minds samen met Kabane, een Canadees bureau dat net als Hungry Minds deel uitmaakt van het internationale netwerk van onafhankelijke bureaus Confrad.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]