Hungry Minds maakt grote publiek vertrouwd met AI

Crea / News

In het kader van het programma Digital Wallonie 4.AI streeft het Agence du Numérique (ADN) twee doelstellingen na. Het eerste doel is bedrijven ondersteunen bij het invoeren van artificiële intelligentie. Het tweede doel is het grote publiek meer vertrouwd maken met artificiële intelligentie. Kunstmatige intelligentie is het onderwerp van Hollywood-fantasieën, maar de realiteit is heel anders en dat is precies wat Hungry Minds wil laten zien in een nieuwe campagne.

De campagne is gestoeld op twee feiten. AI maakt al deel uit van ons dagelijks leven en we hebben geleerd ermee te leven. Daarnaast is AI niet voorbestemd om mensen te vervangen, maar om hun potentieel te vergroten.

Door middel van een reeks visuals en drie tv-spots benadrukt de campagne de eenvoudige functies met een lage toegevoegde waarde die AI kan overnemen. Ook de essentiële rol van de mens wordt benadrukt. AI is een hulpmiddel waarmee we tijd kunnen besparen voor wat echt telt, met andere woorden, voor datgene waarvoor mensen onvervangbaar zijn. 

Credits

Client: Agence du Numérique

Agency: Hungry Minds

Client contacts: Antoine Hublet, Emilie Fockedey, André Blavier, Marie Vanderkelen

Account Manager: Florine Minsart

Creatives: Jérémy Paul, Geoffrey Hanot

Digital Campaign Planner: Vanille Delaite

DTP/Graphic Designers: Yves Compère, Ilayda Yuksel

Production company: Disturb Studio

Director: Julien Fouya

Soundstudio: La Vita Studios Brussels