Duaal leren, waarbij jongeren vaardigheden ontwikkelen op school én op de werkvloer, heeft nog maar al te vaak een slecht imago. Nochtans zijn er veel voordelen verbonden aan deze vorm van leren: studenten doen tijdens hun schooltijd al werkervaring op en vinden daardoor sneller een job na hun studies.
Om duaal leren onder de aandacht te brengen, stak het OOF (Office Francophone De La Formation En Alternance) de koppen samen met Hungry Minds. Samen creëerden ze het merk “ALT+ / Ta réussite autrement”, dat het volledige aanbod van de deelnemende partners (CEFA, IFAPME, EFPM…) in de schijnwerpers zet aan de hand van een communicatiecampagne gericht op jongeren. Op de website alt-plus.be vinden zij bovendien alle voordelen rond duaal leren.
Ook influencers SilentJill en Abdelenvrai werden ingeschakeld: zij gingen in gesprek met jongeren die een positieve ervaring achter de rug hebben met duaal leren.
Dit bericht bekijken op Instagram
Credits
Client: Office francophone de la formation en alternance
Alain Goreux
Agence: Hungry Minds
Account Director: Stéphane Henry
Chief Creativity Officer: Damien Ronday
Creative Director: Jeremy Paul & Jérôme Vandewatere
Creative Designer: Ann Stimart, Aurélie de Ville de Goyet
Motion Editor: Augustin Fievet, Camille Lafontaine
Director of Photography: Maximilien Charlier
PR & influence : Ribbon Agency
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]