Duaal leren, waarbij jongeren vaardigheden ontwikkelen op school én op de werkvloer, heeft nog maar al te vaak een slecht imago. Nochtans zijn er veel voordelen verbonden aan deze vorm van leren: studenten doen tijdens hun schooltijd al werkervaring op en vinden daardoor sneller een job na hun studies.
Om duaal leren onder de aandacht te brengen, stak het OOF (Office Francophone De La Formation En Alternance) de koppen samen met Hungry Minds. Samen creëerden ze het merk “ALT+ / Ta réussite autrement”, dat het volledige aanbod van de deelnemende partners (CEFA, IFAPME, EFPM…) in de schijnwerpers zet aan de hand van een communicatiecampagne gericht op jongeren. Op de website alt-plus.be vinden zij bovendien alle voordelen rond duaal leren.
Ook influencers SilentJill en Abdelenvrai werden ingeschakeld: zij gingen in gesprek met jongeren die een positieve ervaring achter de rug hebben met duaal leren.
Dit bericht bekijken op Instagram
Credits
Client: Office francophone de la formation en alternance
Alain Goreux
Agence: Hungry Minds
Account Director: Stéphane Henry
Chief Creativity Officer: Damien Ronday
Creative Director: Jeremy Paul & Jérôme Vandewatere
Creative Designer: Ann Stimart, Aurélie de Ville de Goyet
Motion Editor: Augustin Fievet, Camille Lafontaine
Director of Photography: Maximilien Charlier
PR & influence : Ribbon Agency
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]