Oostende innoveert deze zomer als eerste Belgische badstad met een gloednieuw concept. Het Nieuwe Strand bevindt zich tussen zomerbars Polé Polé Beach en Bondi Beach. In die strandzone worden de hele zomer lang ideeën en projecten rond ecologie, veiligheid en gezondheid uitgetest. Zo is de strook strand niet enkel rook- en plasticvrij, maar wordt er ook ingezet op gescheiden afvalophaling, drinkwaterfonteinen en de hedendaagse oriëntatiepunten.
Hurae installeerde op het Nieuwe Strand van Oostende oriëntatiepunten in de vorm van emoji’s. Die werden toepasselijk ‘Zeemoji’s’ gedoopt. Hannes Coudenys, creatief directeur agency Hurae, legt uit: “Een smiley of een hartje als herkenningspunt, wie wordt daar niet vrolijk van? Vanaf nu vind je elkaar gemakkelijk aan de zeemoji’s: de gele smiley, het rode hartje of het lachend kakske. We liepen al langer rond met dit idee en Toerisme Oostende vzw zag dit perfect passen binnen hun Nieuwe Strand.”
Credits:
Client: Toerisme Oostende vzw - Pieter Hens, Peter Craeymeersch
Agency: HURAE
Creatief directeur: Hannes Coudenys, Vincent Schroeven
Project manager: Cleo Vandenbosch
Client director: Sam Sisk
Video: Matti Meurisse
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]
Project Manager - Digital Producer bij Happiness
At Happiness Anywhere / BLISS, we are looking for new talent to strengthen […]