Hurae op citytrip in Kortrijk

Crea / News

Stad Kortrijk en Hurae slaan de handen in elkaar om de stad in de kijker zetten als dé ideale citytripbestemming die het hele jaar door heel wat te bieden heeft. Door het ondernemende en creatieve DNA is Kortrijk de voorbije jaren verder ontwikkeld tot een stad met een ruime variatie aan restaurants, cafés, koffiebars, maar ook coole hang-outplekken en shops.

Hurae selecteerde instagrammable hotspots en influencersom Kortrijk verder op de kaart te zetten en lanceerde daarvoor een nieuwe website kortrijkby.be. Daar kan men een eerste reeks op maat gemaakte mini-reisgidsenvinden die door influencers worden getest. De tips en ervaringen delen ze via hun eigen kanalen voor hun volgers, maar daarnaast maken ze ook video’s en blogs voor op de website. Zo kan iedereen het inspirerende reisprogramma achteraf raadplegen: influencers, toeristen en de inwoners van Kortrijk. Hannes Coudenys, creatief directeur Hurae: “Voor de samenstelling van de gidsen hebben we bewust ingezet op de Instagram hotspots van Kortrijk. ‘Instagrammability’ is voor millennials immers een bepalende factor bij het kiezen van hun volgende reisbestemming. Niet alleen omdat je die plekken bij het scrollen van je feed regelmatig ziet voorbij komen, waardoor ze top of mind zijn, maar ook omdat de zogenaamde ‘social shareability’ voor de jongere generatie iets is om rekening mee te houden. Daarom worden de beste Instagram hotspots van Kortrijk in een mooi overzicht gegoten, zodat de influencers, maar ook inwoners en bezoekers ermee aan de slag kunnen.”

De eerste influencers komen uit binnen- en buitenland en hebben verschillende achtergronden, gezinssituaties en interesses. Op die manier toont de stad dat het een heel breed publiek kan aanspreken, van design lovers tot culinaire lekkerbekken, van koppels of vriend(inn)en tot gezinnen.In december worden alvast vijf shoppingliefhebbers uitgenodigd: ‘Mama van vijf’-blogster Anne Cornut, modeblogger & YouTuber Paulien Riemis, beautyblogger & make-up artieste Nanja Massy, de Noord-Franse Anne Eeckeman en interieurstyliste Anne-Catherine GeretsArne Vandendriessche, schepen van Economie: “De marketingwereld is net zoals vele andere zaken in ijltempo veranderd met de komst van het internet. Naast onze klassieke campagnes, die trouwens nog steeds hun waarde hebben, moeten we ook inzetten op de nieuwe generatie. Daarom promoten we Kortrijk nu ook doelgericht op sociale media via enkele zorgvuldig uitgekozen influencers. We werken hiervoor samen met Hurae, het agency van Kortrijkzaan Hannes Coudenys, een creatieve duizendpoot.”

Credits

Agency: Hurae

Client: Stad Kortrijk - Arne Vandendriessche, Gauthier Renard, Seel Seynhaeve

Creative directors: Hannes Coudenys, Vincent Schroeven

Client director: Sam Sisk

Account manager: Cleo Vandenbosch

Creative team: Matti Meurisse, Stijn Wouters