Hyundai neemt vliegende start op TikTok

Media / News

In november startte Hyundai zijn eigen TikTok-kanaal, en is daarmee het eerste Belgische automerk dat actief content maakt op de app. De TikTok van Hyundai wordt volledig beheerd door FamousGrey. En het gaat al meteen hard, want op een maand tijd bereikte het account de kaap van 5.000 volgers. Onder het motto “Don’t make ads, make TikToks” trok Hyundai naar TikTok, hét sociaal medium bij uitstek voor creatieve muziekvideo’s. Een Hyundai Bayon als ballenbad, tovenarij met de Remote Smart Parking Assist of de ‘Helicopter’-trend met de IONIQ 5... Op TikTok kan het allemaal. “TikTok is een kanaal waar we dezer dagen niet omheen kunnen. Het is een platform dat enorm veel creativiteit toe laat, en dat is iets wat wij bij Hyundai ook waarderen en mee willen experimenteren. Het biedt een unieke manier om met je huidige en nieuwe doelgroepen te interageren, en op een ludieke manier in te spelen op moderne trends,” aldus Gert Vanhoegaerden, digital marketing coordinator bij Hyundai.

Het volgersaantal kreeg een enorme boost na de ‘Helicopter’-video met de gloednieuwe IONIQ 5 in de hoofdrol. Die TikTok kreeg maar liefst meer dan 500.000 views. Zeg dus gerust dat Hyundai erin vliegt, en er belooft nog veel leuke content te volgen. In totaal verzamelde Hyundai op TikTok al één miljoen views verspreid over al hun video’s, én dit volledig organisch.

 

@hyundaibelgium H E L I C O P T E R 🚁 #IONIQ5 #hyundaiIONIQ5 #carsoftiktok #cartok #hyundai #cars ♬ Helikopter - Fazlija

@hyundaibelgium H E L I C O P T E R 🚁 #IONIQ5 #hyundaiIONIQ5 #carsoftiktok #cartok #hyundai #cars ♬ Helikopter - Fazlija

@hyundaibelgium H E L I C O P T E R 🚁 #IONIQ5 #hyundaiIONIQ5 #carsoftiktok #cartok #hyundai #cars ♬ Helikopter - Fazlija

Bekijk het profiel hier: https://www.tiktok.com/@hyundaibelgium