i0 geeft Audi emotionele impact

Bij Audi zitten bepaalde kernwaarden diep verankerd in het DNA van het merk. Maar de autobouwer wilde ze ook tastbaar maken, en uitstralen naar de buitenwereld. iO creëerde daarom een contentstrategie voor het merk, die deze waarden via storytelling een emotionele lading geeft. Enter Audizine. “Dit is niet zomaar een magazine. Het is onze manier om mensen mee te nemen op een reis vol vooruitgang, een uitnodiging om de onuitputbare creativiteit te omarmen die ons huidige tijdperk zo uniek maakt," zegt Stef Sleurs, Marketing Manager Audi.
Audi Belgium vroeg iO om een merkversterkende strategie die vertrekt vanuit deze context. i0-specialisten werkten een contentplan uit, gebaseerd op exclusieve reportages en interviews, waarmee men de dieper gelegen krijtlijnen van de visie van Audi bevestigt. Hierbij focust men op ontwerpers en pioniers – vaak Belgen – die dezelfde kijk op de toekomst delen als het merk met de vier ringen. Audi’s claim “Progress you can feel” is de leidraad bij de selectie en uitwerking van de verschillende thema’s in deze storytellingaanpak. Zo krijgen Audi-klanten en geïnteresseerden niet alleen informatie over de wagens zelf, maar worden ze helemaal ondergedompeld in de leefwereld van het automerk. Al deze artikels verschijnen in het online magazine op de website Audi.be. Een selectie hiervan voedt de maandelijkse nieuwsbrief die naar een steeds groeiende database van abonnees wordt gestuurd. Daarnaast worden de contentformats ook verspreid naar een bredere doelgroep via de socialemediakanalen van Audi.
Content als een premium geschenk
In 2023 werd besloten om nog een stapje verder te gaan met deze contentaanpak, door een selectie van artikelen te bundelen in een premium papieren magazine van 140 pagina’s, in een oplage van 3.000 exemplaren. Ondanks de populariteit van digitale media en online publicaties blijft papier immers een belangrijke rol spelen in de verspreiding van ideeën en overtuigingen. Magazines bieden een tastbare ervaring die (nog) niet kan worden vervangen door digitale media. Het gevoel van het omslaan van een pagina en het vasthouden van een fysiek tijdschrift creëren een verbondenheid tussen de lezer en de inhoud. Het papieren Audi magazine wordt op deze manier letterlijk en figuurlijk een exclusief geschenk. Een contentdrager met een lange levensduur, die de waarde van de goodiebags op vip-events aanzienlijk verhoogt. Genodigden op de Audi Quattro Cup, Brussels Stephex Masters en de Zoute Grand Prix bijvoorbeeld nemen iets mee dat blijft nazinderen. De wereld van Audi in al zijn facetten, dat is ‘progress you can feel’.
Credits
- Client: Audi
- Contacts: Stef Sleurs, Marie Carranza, Mathias Ankaert, Sofie Luyckx, Serap Ozyilmaz
- Account Team: Nathalie Rots, Gilles Haesendonck, Alyssia Cnudde, Claire Eyberg
- Agency: iO
- Executive Creative Director: Sam De Win
- Strategy Director Content: Ruth Nys,
- Content Strategist: Frederik Hautain
- Creatives: Quentin Baes, Frederik Maes, Margaux Lemercinier, Peyo Lissarrague, Hervé Pinte, Thomas Vandenhouten, Virginie Van Dael
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]