Iglo en Air willen alle Belgen overtuigen, één voor één!

Nomad Food gaf zijn bureau Air de opdracht om de perceptie over diepvriesmaaltijden van Iglo in België grondig te veranderen. Air ging met deze uitdaging aan de slag en ontwikkelde een jaarplan dat in verschillende golven komaf wil maken met de vooroordelen die Belgen hebben over diepvriesmaaltijden.
“Om te beginnen worden de talrijke voordelen van de Iglo diepvriesmaaltijden in de verf gezet: bereid zonder bewaarmiddelen, lager zoutgehalte, Nutri Score A en B, alsook een snelle invriezing die ervoor zorgt dat de vitamines in de groenten van elke maaltijd op een natuurlijke manier bewaard blijven. De natuur wordt even op pauze gezet zodat de voedingsstoffen tot in het bord behouden blijven,” zegt senior brand manager Camille Schvester.
Bovendien is Air ervan overtuigd dat één algemene boodschap naar een zo groot mogelijke doelgroep niemand zal overtuigen dat de perceptie over diepvriesmaaltijden achterhaald is. “Daarom hebben we besloten om alle Belgen één voor één te overtuigen! Met een gepersonaliseerde boodschap voor alle 11.431.406 inwoners,” vertelt Romain Félix, creative director bij Air. “Als het er intussen al niet méér zijn!”
Voor de gelegenheid creëerde Air bij Iglo een nieuwe functie, namelijk die van personal convincer. Een functie die maar één doel voor ogen heeft: alle Belgen persoonlijk benaderen en hen één voor één overtuigen van de voordelen van Iglo diepvriesmaaltijden. Alle interventies van Alain, de personal convincer, werden gefilmd en geïntegreerd in een online campagne (Instagram, Facebook, YouTube en banners).
Intussen worden continu nieuwe acties opgezet die gedurende het hele jaar zullen gedeeld worden. Alain is vastberaden: “Zolang er mensen zijn die eraan twijfelen dat diepvries niet vers is, ga ik door. Ik stoppen? Nooit!”
Credits
Client: Iglo Belgium
Contacts: Camille Schvester, Romy Tourne
Agency: AIR BRUSSELS
CD: Air Creative Council
Creation: Bas De Hooge, Tom Galle, Romain Félix, John Benois, Arnaud Bailli, Karel De Mulder.
Design: Boris Delire
Account manager: Laurie Parres-Albert
Production Company: PPP
Executive Producer: Abyssal
Line Producer: Antoine Desaintghislain
Director: Pierre Pironet
D.O.P.: Pierre Pironet
Cameras: Sylvain Payelle / Hervé Vanderhaeghe
Gaffer & Grip: Hervé Vanderhaeghe
Sound Engineer: Manu Saubin
MUA: Esther Wauters
Editor: Adil Nahjari
Grading: Sylvain Payelle
Sound Studio: Zoo productions
Casting Agency: Starmania
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]