Iglo en Air willen alle Belgen overtuigen, één voor één!

Crea / News

Nomad Food gaf zijn bureau Air de opdracht om de perceptie over diepvriesmaaltijden van Iglo in België grondig te veranderen. Air ging met deze uitdaging aan de slag en ontwikkelde een jaarplan dat in verschillende golven komaf wil maken met de vooroordelen die Belgen hebben over diepvriesmaaltijden.

“Om te beginnen worden de talrijke voordelen van de Iglo diepvriesmaaltijden in de verf gezet: bereid zonder bewaarmiddelen, lager zoutgehalte, Nutri Score A en B, alsook een snelle invriezing die ervoor zorgt dat de vitamines in de groenten van elke maaltijd op een natuurlijke manier bewaard blijven. De natuur wordt even op pauze gezet zodat de voedingsstoffen tot in het bord behouden blijven,” zegt senior brand manager Camille Schvester.

Bovendien is Air ervan overtuigd dat één algemene boodschap naar een zo groot mogelijke doelgroep niemand zal overtuigen dat de perceptie over diepvriesmaaltijden achterhaald is. Daarom hebben we besloten om alle Belgen één voor één te overtuigen! Met een gepersonaliseerde boodschap voor alle 11.431.406 inwoners,” vertelt Romain Félix, creative director bij Air. “Als het er intussen al niet méér zijn!” 

Voor de gelegenheid creëerde Air bij Iglo een nieuwe functie, namelijk die van personal convincer. Een functie die maar één doel voor ogen heeft: alle Belgen persoonlijk benaderen en hen één voor één overtuigen van de voordelen van Iglo diepvriesmaaltijden. Alle interventies van Alain, de personal convincer, werden gefilmd en geïntegreerd in een online campagne (Instagram, Facebook, YouTube en banners).

Intussen worden continu nieuwe acties opgezet die gedurende het hele jaar zullen gedeeld worden. Alain is vastberaden: Zolang er mensen zijn die eraan twijfelen dat diepvries niet vers is, ga ik door. Ik stoppen? Nooit!”

Credits

Client: Iglo Belgium

Contacts: Camille Schvester, Romy Tourne

Agency: AIR BRUSSELS 

CD: Air Creative Council 

Creation: Bas De Hooge, Tom Galle, Romain Félix, John Benois, Arnaud Bailli, Karel De Mulder.

Design: Boris Delire 

Account manager: Laurie Parres-Albert 

Production Company: PPP 

Executive Producer: Abyssal

Line Producer: Antoine Desaintghislain 

Director: Pierre Pironet

D.O.P.: Pierre Pironet

Cameras: Sylvain Payelle / Hervé Vanderhaeghe

Gaffer & Grip: Hervé Vanderhaeghe

Sound Engineer: Manu Saubin

MUA: Esther Wauters

Editor: Adil Nahjari

Grading: Sylvain Payelle

Sound Studio: Zoo productions

Casting Agency: Starmania