IKEA en DDB maken plaats voor het onverwachte

Crea / News

IKEANa het succes van de vier vorige IKEA-televisiespots brengt DDB Brussels een vervolg op de reeks ‘Breng je living tot leven’. Deze keer draait de film rond een onverwacht feestje en de al even verrassende opruimwerken. IKEA brengt dit jaar de woonkamer tot leven. In een reeks van vier films toont IKEA ons hoe we de belangrijkste plek in het huis ten volle kunnen benutten.
Deze keer draait de creatie om het onverwachte. Of meer bepaald: het omarmen van onverwachte momenten. Een verhaal dat geïnspireerd is op het echte leven. DDB vertaalde dat naar een sfeervolle spot waarbij een jongeman verrast wordt door een onverwacht telefoontje van zijn ouders na een onverwacht veel te (zwaar) feestje. Gelukkig kan hij dankzij de slimme opbergmogelijkheden en moduleerbare stukken van IKEA nog net op tijd de woonkamer redden.
Naast televisie wordt ook online, pre-rolls, social content, affichage en print ingezet in deze najaarscampagne. Radiospots volgen later. De televisiespot is opnieuw het werk van Joe Vanhoutteghem en Czar. De muziek is afkomstig van Nathaniel Rateliff & The Night Sweats.
https://www.youtube.com/watch?v=c5O-gwFIrgA
Credits:
Campaign: Make Room For Togetherness
Client : IKEA Belgium
Contacts : Miguel Aguza, Peter Jongert
Agency : DDB Brussels
CD : Dieter De Ridder
Creation : Antoinette Ribas & Gregory Ginterdaele
Strategy : Dominique Poncin, Jorian Vanvossel
Account team : Francis Lippens,  Annelies Nyns & Maria-Laura Laubenthal
PR – Press Coordinator : Kenn Van Lijsebeth
TV Producer : Brigitte Verduyckt, Erik Van Overloop
Production TVC: CZAR
Director : Joe Vanhoutteghem
Producer : Rien Behaeghe
DOP : Grimm Vandekerckhove
Music : Soundtrack S.O.B. - Nathaniel Rateliff & The Night Sweats
Photography: Oskar
Production OOH: Who Killed Joe
Photographer : OSKAR
Producer : David Vermander