IKEA en DDB maken ruimte voor passie

Crea / News

IKEA DDBIKEA en DDB Brussels lanceerden hun derde tv-spot rond het jaarthema ‘Breng je living tot leven’. In een passionele nieuwe film zien we een koppel plaatsmaken in de woonkamer om er harmonieus te schaatsen op de tonen van de bekende Franse artiest Charles Aznavour. Leuk detail: de acteurs zijn ook in het echte leven ex-atleten.
De missie van IKEA is om Belgen meer te laten halen uit hun huis, hun tijd en hun leven. De woonkamer speelt daar een essentiële rol in. In de nieuwe tv-spot van IKEA zien we een ex-schaatsduo opnieuw de ‘schaatsen’ aanbinden om hun passie opnieuw te beleven. Ze doen dat door eerst stoelen, sofa en tafels aan de kant te schuiven en daarna op dikke kousen rond te glijden. Een romantisch tafereel dat hen doet terugdenken aan hun gloriemomenten van weleer. En vooral een passioneel moment waarbij de woonkamer omgetoverd wordt tot een heuse balzaal en op die manier het perfecte decor vormt voor hun aanstekelijke speelsheid en gevoelens. De woonkamer speelt voor IKEA een essentiële rol. Het is de belangrijkste ruimte in huis en wordt steeds anders gebruikt, afhankelijk van tijdstip, situatie en leeftijd. IKEA wil Belgen bewust maken van de mogelijkheden van hun woonkamer en tonen hoe eenvoudig het kan zijn om de woonkamer naar hun hand te zetten.
De campagne - die bestaat uit digital, social en tv - kwam tot stand met productiehuis CZAR en regisseur Joe Vanhoutteghem. De muziek is zoals gezegd van Charles Aznavour.

 
Credits
Campaign: Make Room For Play
Client : IKEA Belgium
Contacts : Miguel Aguza, Peter Jongert
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
Creation : Antoinette Ribas & Gregory Ginterdaele
Strategy : Dominique Poncin, Jorian Vanvossel
Account team : Francis Lippens,  Annelies Nyns & Maria-Laura Laubenthal
PR – Press Coordinator : Kenn Van Lijsebeth
TV Producer : Brigitte Verduyckt
Production: CZAR
Director : Joe Vanhoutteghem
Producer : Lander Engels
DOP : Nicolas Karakatsanis
Music : Charles Aznavour
Photography: John Stapels