IKEA en DDB tarten wetten van zwaartekracht


Crea / News

Schermafbeelding-2017-08-21-om-10.09.24DDB Brussels bedacht een nieuwe outdoor-campagne ter lancering van de nieuwe catalogus. Dit jaar draait alles rond de nieuwe trends bij Ikea. Daarom creëerde DDB een artistieke print waarbij letterlijk de trends op mekaar worden gestapeld.

De lancering van de Ikea-catalogus betekent elk jaar een belangrijk moment voor het woonwarenhuis. Voor de editie van 2018 ging Ikea op zoek naar de laatste interieurtrends. De catalogus loopt over van nieuwe producten en frisse ideeën. De focus ligt hierbij op de woonkamer, met als thema: 'Geef je leven de ruimte!'. Daarom bedacht DDB Brussels een nieuwe outdoor campagne rond het begrip ‘trendsetting’. De creatie omvat letterlijk allerlei nieuwe producten die artistiek op mekaar werden gezet. Steeds met oog voor balans en het juiste evenwicht. Vanaf morgen zullen deze beelden te zien zijn op 20m abri en digital outdoor.

Schermafbeelding-2017-08-21-om-10.11.37

Schermafbeelding-2017-08-21-om-10.09.57Credits:
Campaign : Launch of the catalog 2018
Client : IKEA Belgium
Contacts : Miguel Aguza, Peter Jongert
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe & Odin Saillé
Creation : Silke Beurms & Sara West
Strategy : Dominique Poncin, Jorian Vanvossel
Account team : Francis Lippens, Annelies Nyns & Maria-Laura Laubenthal
Graphic designer : Steven De Vlieger
Art buyer : Brigitte Verduyckt
Production company : Who Killed Joe
Photographer & Art director : OSKAR
Producer : David Vermander