IKEA en Ogilvy Social.Lab gaan voor#HetMooisteCadeau
In de eindejaarscampagne van dit jaar laat IKEA zien dat de feestdagen vooral gaan om iemand anders gelukkig te maken en om het plezier een cadeau te vinden waarvan je weet dat de ander het waardeert en gaat gebruiken. In de campagne zie je de feestdagen vanuit het perspectief van een kind. Een klein meisje doet heel erg haar best om de perfecte cadeaus voor haar familie te vinden. “Met deze campagne willen we benadrukken hoe leuk het is om iets te geven waarvan je weet dat de ander het waardeert en ook echt gaat gebruiken. Dit geeft je een goed gevoel vanbinnen. Het kan misschien lastig en tijdrovend zijn om het perfecte cadeau te vinden, maar waarom kijk je niet eens om je heen om te zien wat er echt gebruikt wordt in het dagelijks leven”, zegt Kaat Van Noten, Marketing Communications specialist bij IKEA Belgium.
In de campagne hoor je een nieuwe en hedendaagse versie van het klassieke stuk ‘In the Hall of the Mountain King’. Deze moderne interpretatie werd uitgevoerd door muzikanten Pierre Riddez en Peter Winnberg. Het originele muziekstuk werd in 1875 geschreven door de beroemde componist en pianist Edward Grieg. De film is geregisseerd door Malin Ingrid Johansson en geproduceerd door Adam Holmström, Joel Rostmark en Linnéa Andersson van Pine Production. Creatieve localisatie en adaptatie voor België en Luxemburg door Ogilvy-Social.Lab Belgium.
De campagne werd op 22 november gelanceerd in België en het Groothertogdom Luxemburg en zal te zien zijn in de cinema, op televisie, social media en op de eigen kanalen van IKEA. Mediaplanning door Mindshare.
https://www.youtube.com/watch?v=S1fScT1ccUA&feature=emb_imp_woyt
Credits
IKEA Belgium
Marketing Manager: Gregory Bauduin
Marketing Comms Manager: Peter Jongert
Marketing Comms Specialist: Kaat Van Noten
Media manager: Aline Driesen
Media Leader: Céline Smidts
Ogilvy Social Lab
Account team: Caroline Charles, Barbara Hennin
Creative Director: Gregory Ginterdaele
Copy FR: Marine Quéré, Eva Cynwinski
Copy NL: Pieter Decanniere, An Kestens
AD: Rebecca Valicon
Motion designer: Sadaf Naqui
Postproductie: LOVO