IKEA en Ogilvy Social.Lab geven meubels tweede leven

De nieuwe campagne ‘Laat je meubels herleven’ van IKEA België werd internationaal geproduceerd door Virtue en voor België aangepast door Ogilvy Social.Lab. Het is een onderdeel van de overkoepelende campagne #AlleBeetjesHelpen en moedigt iedereen aan om meubels een tweede leven te geven door ze in een nieuw jasje te steken of er bijvoorbeeld iemand anders een plezier mee te doen. Met die insteek en met behulp van de IKEA Better Living app wil IKEA zoveel mogelijk klanten aanzetten om hun dagelijkse leven te veranderen en met een klein gebaar het verschil te maken. Om de campagneboodschappen van IKEA bij het grote publiek bekend te maken, wordt er een doek uit gerecycleerde plastic flessen opgehangen aan de Meir in Antwerpen, een van de belangrijkste winkelstraten in België. Het doek zal er de hele maand maart hangen. Het werd gecreëerd in samenwerking met de Belgische kunstenares Katrien Vanderlinden van Wonderwalls en gerealiseerd door Urban Media.
Maar dat is niet alles. Het doek krijgt een tweede leven dankzij EchtWaar, een non-profitorganisatie die vooral werkt met mensen die om verschillende redenen geen werk vinden op de gewone arbeidsmarkt. Zij recycleren het doek tot 500 unieke kussenovertrekken die uw fauteuils, sofa's of ligstoelen een nieuwe look zullen geven. De kussenovertrekken kunnen tot 14 maart gewonnen worden via de wedstrijd ‘Duurzamer leven'. Je kunt eraan deelnemen door de IKEA Better Living applicatie te downloaden. Om een van de kussenovertrekken te winnen, moet je in de app via allerlei kleine duurzame acties zoveel mogelijk punten verzamelen. De winnaars ontvangen begin juli hun kussenovertrek.
Credits
Campagneontwikkeling
International Agency: Virtue
Belgisch agency: Ogilvy Social.Lab
-
Creative Director: Gregory Ginterdaele
-
Concept: Clémentine Bailly, Sophie Bayet
-
Art Direction: Clémentine Bailly
-
Copywriting: Sophie Bayet, An Kestens
-
Strategy: Emmanuel Van Den Brule
-
Project management: Caroline Charles, Georgia Vandenberghen, Joke Ratiau
-
Production: Urban Media & EchtWaar
-
Design Artist: Katrien Vanderlinden
Klant: IKEA Belgium
-
Klanten: Peter Jongert, Kaat Van Noten
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]