IKEA haalt banden met klanten aan

Marketing / News

IKEAIn het nieuwste nummer van PUB Magazine vindt u een interview met Anne-Clotilde Picot van IKEA Belgium en het verslag aan een bezoek aan het IKEA Museum en het IKEA Hotel in het Zweedse  Älmhult. In dat interview vertelt Picot dat de banden met de consumenten zouden worden aangehaald. En kijk: voortaan kunnen klanten een IKEA Family Mastercard aanvragen om tot 5.000 euro te shoppen bij IKEA, of elders. Daarnaast onthult het woonwarenhuis ook IKEA Family Project, een verkoop op afbetaling tot 25.000 euro voor dat ene IKEA project dat al lang op je verlanglijstje staat. Beide betaalmogelijkheden werden ontwikkeld in samenwerking met kredietverstrekker Buy Way Personal Finance om zo nog meer klanten te helpen hun interieurdromen waar te maken. “We willen onze klanten de betaalmogelijkheden kunnen aanbieden die ze zelf verkiezen”, legt Jimmy Van Ginneken, Country Loyalty Specialist bij IKEA België, uit. “Samen met Buy Way Personal Finance lanceren we daarom deze twee financieringsproducten die dat mogelijk maken."
Beide betaalmiddelen werden ontwikkeld in samenwerking met Buy Way Personal Finance, een kredietverstrekker die ondertussen kan bouwen op 30 jaar expertise in consumentenkrediet binnen de retailsector. Om de klanten te beschermen en bewust te maken van de kosten die gepaard gaan met kopen op krediet, evalueert Buy Way Personal Finance de individuele financiële draagkracht van de klant alvorens al dan niet een krediet toe te staan. De kredietkaart vormt een logische aanvulling op de huidige voordelen waar IKEA Family-klanten vandaag al van genieten. Meer nog, de opbrengsten van de IKEA Family Mastercard vloeien terug naar de klanten. Jimmy Van Ginneken: “De IKEA Family Mastercard biedt onze klanten zo extra voordelen, beloningen en diensten, en kadert in onze ambitie om een beter leven te creëren voor zoveel mogelijk mensen. Met deze nieuwe betaalmogelijkheden willen we nog meer mensen helpen hun interieurdromen waar te maken.”