IKEA stelt keukens op de proef in ‘Blind Gekookt’

Crea / News

Om de kwaliteit van zijn Metod-keukens in de verf te zetten, lanceert IKEA ‘Blind Gekookt’. In die online show bereiden kandidaten geblinddoekt een gerecht. Al snel loopt het uit de hand en krijgen zowel de kandidaten als de keukens het hard te verduren. Maar opgelet: IKEA wenst te benadrukken dat ‘Blind Gekookt’ opgenomen werd in een gecontroleerde omgeving en vraagt mensen om thuis vooral zonder blinddoek te koken.

Waarom nu deze campagne? Met Batibouw in aantocht wil IKEA de aandacht vestigen op de kwaliteit en de duurzaamheid van hun Metod-keukens. Die bestaan in heel wat verschillende stijlen en kan je volledig zelf samenstellen. Bovendien krijg je er maar liefst 25 jaar garantie op, een kwaliteitsbelofte die kan tellen. Speciaal voor Batibouw krijg je daarbovenop ook nog eens 10% korting vanaf 20/2. De campagne loopt op sociale media, banners en radio.

https://www.youtube.com/watch?v=wbQFQORsMks&feature=emb_logo

CREDITS

Client: IKEA Belgium
Client contacts: Peter Jongert, Charlotte Jaros, Coralie Vangeel, Damien Perry

Agency: DDB Brussels
Creative Direction: Kwint De Meyer
Creation: Jonas Caluwé & Jan Schoofs
Design: Sven Verfaille, Patrick Downie
Strategy: Dieter Riemaeker, Jan Lammens, Fiona Boyle
Account Management: Melissa Bekaert, Sofie Hoorens, Camille Cieters

Production: Humans
Director: Jevon Lambrechts
Executive producer: Eline Rousseau
Producer: Karen Bogaerts
DOP: Norman Baert