Iliana Couvez (DDB) pakt Franse jongerenprijs

Awards / News

Iliana Couvez

liana Couvez ging zes maanden geleden aan de slag bij DDB. Tijdens die periode leerde ze van creatief directeurs Dieter De Ridder en Naïm Baddich hoe belangrijk het is om mee te doen aan reclamewedstrijden. Als Franse was het dan ook niet meer dan logisch dat ze deelnam aan de CHATONS D’OR 2019, een internationale wedstrijd voor jong talent georganiseerd in Parijs. En met succes, want met haar project « Special Coach » haalde ze goud binnen in de categorie ‘Burgerschap en Engagement’.

Iliana Couvez realiseerde dit project tijdens haar laatste jaar ‘Reclame’ aan het Sint-Lucasinstituut in Doornik. De opdracht bestond erin om méér vrijwilligers en atleten aan te trekken voor de Special Olympics. Iliana Couvez kwam met het idee op de proppen om de Special Olympics te linken aan de zaalsporten van Décathlon en groepslessen aan te bieden die gecoacht werden door echte Special Olypics-atleten. Een verrassende insteek die heel wat voordelen deed wegsmelten…
Credits
Creation:                                                    Couvez Iliana
Design:                                                       Couvez Iliana
Studieproject onder toezicht van Benoît Menetret en Denis Scieur (Sint-Lucasinstituut, Doornik).