ING België en Havas zien de wereld door de ogen van ondernemers

Crea / News

ING-Starters-Schaap-Adv_NLWat maakt je een starter-ondernemer? Wat onderscheidt ondernemers van de rest? Dat waren de vragen die ING België en bureau Havas Brussels zich stelden. Vragen die leidden tot de creatie van de nieuwe campagne gericht naar ondernemers die een business oprichten. Onderzoek naar ondernemers maakte het meteen duidelijk: echte ondernemers zien overal opportuniteiten. Alsof ze een ingebouwde radar hebben die continu opportuniteiten detecteert rondom hen. De rol van de bankiers van ING België is startende ondernemers te helpen die opportuniteiten te grijpen en concreet te maken bij de oprichting. Niet alleen via financiering, maar ook met praktische tips en adviezen en uiteraard de persoonlijke begeleiding van de business banker tijdens de oprichting van een zaak.

ING-Funding-Algen-NLDe campagne, die bestaat uit print, radio, bannering en content voor social media, weerspiegelt op een heldere manier deze starters-ondernemers-instelling. Waar de meeste mensen wormen zien, ziet zo’n starter-ondernemer misschien wel de opportuniteit voor de lancering van een nieuw proteïnedieet. Waar de meesten onder ons afval zien, ziet de starter-ondernemer misschien een nieuwe grondstof om kleding te produceren. Dit zijn slechts twee voorbeelden waarmee ING België en Havas iedereen die de wereld door de ogen van een ondernemer ziet op een gedurfde manier uitnodigen om contact op te nemen met ING België.

In de stijl van de starters campagne hebben ING België en Havas ook een nieuwe campagne gecreëerd voor snelle bedrijfsfinanciering rond dezelfde insight. Een visual van Algen die gezien kunnen worden als een nieuwe brandstof.

Credits:

Adverteerder: ING België
Agency: Havas Brussels
Verantwoordelijken adverteerder: Nathalie Ducène, Sandrine Billaroch
Accounts: Thomas Vande Velde, Vicky Cloosen
Strategy: Kacper Wozniak
CD: Stéphane Daniel
AD: Vanessa Hendrickx
Copywriter: Antoine Wellens