Inhoud is koning bij GRP
Gisteren was het zover: de eerste Media Vision Day van GRP. Verschillende topsprekers kwamen er hun visie toelichten over de strategieën van de toekomst inzake ontwikkeling en verspreiding van inhoud van merken en media. Onder hen Johan Houben, global media director van Coca-Cola, voor wie inhoud net zoveel van belang is als reclame. Hij lichtte er de centrale plaats van content toe en de verdere ontwikkeling van de communicatie op alle platformen en had het er over de ervaring van zijn bedrijf in Pakistan, waar Coca-Cola een speciale muziekactie op poten stelde om de strijd met concurrent Pepsi aan te gaan. Dankzij de technologie en de sociale netwerken creëerde Coca-Cola geluk in een land in een nood. Het resultaat: 121 miljoen views op Youtube en 4,7 miljoen fans op de Facebookpagina.
Joeri Van den Bergh, managing partner bij Insites, had het er met zijn presentatie « Who’s up Nxt ? » voor het eerst in België over een internationale studie over de generatiekloven en de gevolgen voor de marketing. Daarin toont hij een speels geïllustreerde demo die ons leert dat de oude marketing aanpak gedoemd is om te mislukken… een blik op de werkelijkheid.
John Porter, CEO van Telenet, nam de afsluitende sessie voor zijn rekening. Hij deelde mee waarom het multimedia concern beschouwd moet worden als een echte partner voor adverteerders. Telenet evolueerde namelijk van 'leverancier van inhoud' naar bedrijf dat geïnteresseerd is in reclame-inkomsten. En geef nu toe, wie kent zijn kijkers nu beter dan Telenet zelf?