Instagram start met reclame tussen Stories
Instagram Stories, de vijf maand oude tool van Instagram waarmee gebruikers een compilatie kunnen maken van foto’s en video’s, wordt dagelijks door zo’n 150 miljoen mensen gebruikt. Een succes dus, en daar wil moederbedrijf Facebook binnenkort meer geld aan verdienen, met het plaatsen van reclame tussen uw stories. Zo schrijven verschillende Amerikaanse media.
Hoe de reclame precies te zien zal zijn? Stilstaande beelden zullen vijf seconden schermvullend in beeld verschijnen, video’s maximaal vijftien. Instagram start de komende weken alvast met een testfase in de Verenigde Staten. Daar zullen zo’n dertigtal bedrijven aan meewerken, waaronder Zalando, Hugo Boss, Netflix en Nike.
Naast het nieuws dat Instagram reclame wil plaatsen in haar Stories werd bekendgemaakt dat ook Facebook meer advertenties wil vertonen in haar applicatie. Zo zouden gebruikers in de toekomst reclame te zien krijgen tijdens het bekijken van een filmpje, een zogenaamde mid-roll ad. Al is dat wel op voorwaarde dat er minstens 20 seconden naar gekeken is.