Instagram- en TikTok-museum Smile Safari wordt franchise

Communication / Design / Media / News

Het gaat hard voor het Instagram- & TikTok-museum Smile Safari, zelfs in tijden van corona. Het museum moet tot midden december tijdelijk de deuren sluiten maar werkt ondertussen volop aan de verdere expansie van haar activiteiten. Na een eerste succesvolle editie in Tour & Taxis met 25.000 bezoekersverhuisde Smile Safari in augustus naar Anspach Shopping in het hart van Brussel. Voor de lockdown kwamen al 15.000 bezoekers langs voor het maken van foto’s en video’s voor hun sociale media. Smile Safari blijkt dan ook de plaats waar men corona proofeven de dagdagelijkse realiteit kan vergeten. Bovendien zien deelnemende partners zoals Samsung (zie foto boven), McDonald’s, Lidl en Klarna dat de bezoekers ook vlot in interactie gaan met merken.

Dat succes heeft de interesse gewekt bij nog meer bedrijven en steden. De know-how op gebied van visuele ervaringen kan immers verder worden ingezet voor citymarketing, evenementen, retail, producten etc. De creatie van experiences, de deelbaarheid via sociale media en de omkadering van het team van Smile Safari zijn daarbij de belangrijkste drijfveren. Met de pas opgerichte joint venture Smile Safari bv zetten creative agency Hurae en activation agency Citycubes dan ook nieuwe stappen in hun samenwerking om het merk en de activiteiten verder uit te bouwen. Een eerste uiting daarvan is de kleinere Smile Safari pop-up in Kortrijk. Op vraag van Stad Kortrijk en shopping center ‘K in Kortrijk’ werd die in september gecreëerd om de beleving van de bezoekers te vergroten. Naast de Belgische initatieven staat Smile Safari klaar om het merk als franchise over de grenzen heen te tillen. Hannes Coudenys van Hurae: “Smile Safari is op korte tijd uitgegroeid tot een sterk en vernieuwend merk. Vanuit het buitenland is er al heel wat interesse om lokale vestigingen te bouwen, zelfs tot in China. Ook in eigen land is er nog veel potentieel voor samenwerkingen met merken en steden.”

Dieter Veulemans van Citycubes: “Vanuit onze expertise als marketingbureau en event agency kunnen we bedrijven hier van A tot Z begeleiden. Het quality label Smile Safari wordt toegepast op alle nieuwe projecten. Voor het aantrekken en ondersteunen van internationale franchisenemers zijn we overigens nog op zoek naar sterke salesprofielen."