Instaverliefd krijgt spin-off voor Halloween

Crea / Media / News

Roken minder cool maken bij jongeren, zonder belerend over te komen, dat was het doel van de eerste Vlaamse fictiereeks op Instagram, ‘Instaverliefd’. Na het enorme succes van de reeks in maart, is ‘Instaverliefd’ terug van 25 tot en met 31 oktober, met een Halloween-special. En dat opnieuw enkel op Instagram. Met deze reeks willen Kom op tegen Kanker en de Vlaamse overheid met de hulp van FamousGrey ongeren in hun eigen leefwereld aanspreken om te vermijden dat ze starten met roken.

Om de jonge doelgroep te bereiken koos FamousGrey Instagram als kanaal, met influencers waar jongeren naar opkijken en met een verhaal dat hen boeit. Het eerste seizoen kende een enorm succes: er werden meer dan 7 miljoen views geregistreerd, en Instaverliefd kon elke dag op meer dan 18.000 kijkers rekenen. 1 op 10 van alle jongeren zijn het kanaal beginnen volgen. 76% van hen zijn jonger dan 24. Deze Halloween-Special is net als het eerste seizoen een productie van Eyeworks in samenwerking met Kom op tegen Kanker en de Vlaamse Overheid, geschreven en geregisseerd door Brecht De Groot in samenwerking met Senne Dehandschutter. Alles werd opgenomen met smartphones in selfieperspectief. 

Credits:

  • Client: Kom op tegen Kanker
  • Client contacts: Marc Michils, Marina Van Den Nouweland, Anke Berckmans
  • Agency: FamousGrey
  • Excecutive CD: Peter Ampe
  • Scriptwriters : Brecht De Groot, Senne Dehandschutter, 
  • Client service director : Catherine De Block
  • Project leader: Lies Bernaer
  • Digital producer : Joachim François
  • PR Manager: Kathy Van Looy
  • Social media manager : Jonas Sprengers 
  • Connection planner : Floris Adriaenssens
  • Editor : Sacha Lempereur
  • Production Company : Eyeworks
  • Producer: Nathalie Van Schelvergem, Peter Bouckaert
  • Director : Brecht De Groot, Senne Dehandschutter
  • Editor : Robbie Delaere
  • Post-production: Eyeworks