Interpublic koopt Acxiom Marketing Solutions

Communication / News

unsplash(update) Interpublic Group neemt Acxiom Marketing Solutions over voor 2,3 miljard dollar. Acxiom Marketing Solutions is een bedrijf gespecialiseerd in data en personalized messaging.

Interpublic is een van de grote global communicatiegroepen. Tot de groep behoren bekende netwerken en bedrijven als FCB, Initiative (IPG Mediabrands), McCann, Octagon en Weber Shandwick. Interpublic wil in de eerste plaats de data van Axciom koppelen aan de activiteiten van IPG Mediabrands. En wat verandert er dus voor IPG Mediabrands in België?Acxiom biedt nu al een '95% match rate' van de Belgische (volwassen) bevolking. "De beschikbare Belgische data kunnen dus worden gebruikt door de IPG Mediabrands-merken in België," zegt Noelle Stevens, trade marketing director bij IPG Mediabrands Belgium. Die data zullen de eigen bereikssegmenteringsstrategieën verrijken en gaan van sociodemografische data op basisniveau over industriële segmenten tot segmenten als home & property, net worth, household composition, income, car type, km driven, telco elements, investor profile, level of insurance, lifestyle, media consumption, employment, geo-localization, purchase behaviour, travel,… "Een heel pakket van voordelen die we versneld zullen integreren in de activiteiten van ons integrated & digital performance agency."