Intracto en de wijde wereld

AMIN, voluit Advertising & Marketing Independent Network, is een wereldwijd actief netwerk waarbij een vijftigtal onafhankelijke bureaus zijn aangesloten. Zoals het Belgische Intracto. Daar is Hans Van Eemeren verantwoordelijk voor de contacten binnen AMIN. Hij was managing director van Mosquito en nu actief als partner bij Intracto. Hij is ook president van Amin EMEA. Medio juni vond in Antwerpen de jaarlijkse algemene bijeenkomst plaats, met sprekers als Tim Van Aelst en Reynier van Bommel. PUB mocht een kijkje nemen en sprak tussendoor met Hans Van Eeemeren.
Wat is voor een bureau als Intracto nuttig aan het lidmaatschap van een netwerk als AMIN. Leren uit best practices?
Hans Van Eemeren:“Leren uit best practices én uit worst practices. En dat niet enkel voor creatief werk. Hoe runnen die collega’s hun business? Creatief-strategisch, op het vlak van HR, op het vlak van algemeen management enzovoort. We organiseren binnen AMIN zelfs sessies voor chief financial officers…. Dat alles is één: running the agency. Reden twee om lid te zijn van AMIN is: wat gebeurt er in de wereld? We keken vroeger vaak enkel in de richting van de Verenigde Staten, we moeten nu veel meer naar Azië, Scandinavië en India beginnen te kijken, of naar landen als Portugal en Polen.”
Werken buraus binnen AMIN ook samen voor pitches, of voor internationale klanten?
Hans Van Eemeren:“Echte AMIN-pitches zijn er niet. Het kan occasioneel gebeuren dat een bureau collega’s uit het netwerk inschakelt voor een internationale klant, maar dat is niet de main focusvan AMIN. Alles draait rond knowledge sharing ”
Destijds was Mosquito als relatief klein bureau al lid van AMIN, nu is dat Intracto, dat, euh, iets groter is. Kleine én grote bureaus zijn lid van AMIN?”
Hans Van Eemeren:“Bij Mosquito leerden we als kleiner bureau van grotere bureaus in het buitenland veel over het belang van technologie. Technologie moet echt tot in de kern van het bureau komen. Dat lijkt voor veel creatieve bureaus een moeilijke stap, tot je gaat kijken hoe anderen het goed (of net fout) doen. Bij AMIN zijn bureaus aangesloten van slechts twee of drie personen, maar dan in een specifieke niche. En er zijn ook bureaus van 500 of 600 medewerkers. Klein én groot kunnen van elkaar leren. Blijven groeien en steeds weer beter worden zit in het DNA van Intracto. En het helpt ons ook verder te kijken over de landsgrenzen heen. Imagine Tomorrow, hé.” (lacht)
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]