Intracto Group transformeert tot iO

Communication / News

Intracto Group gaat verder onder de nieuwe merknaam iO. Onder deze vlag, die symbool staat voor infinite opportunities, zet de organisatie een belangrijke volgende stap in haar groeiverhaal, trouw aan haar ambitie: talent samenbrengen om klanten end-to-end te helpen in hun communicatie en digitale transformatie. Hiermee wil iO een antwoord bieden op de  behoefte van de markt: één kwalitatieve, full-service partner voor de lange termijn. Opmerkelijk: die naamsverandering zal zich niet in een 'bang' bang manifesteren. Op termijn zullen alle merken die onder de vlag van iO varen de nieuwe identiteit overnemen. Geen harde switch dus, maar een geleidelijke overgang van elk merk.

In een opmerkelijk groeitraject bracht Intracto Group - nu iO -  de laatste jaren meer dan 25 sterke agency’s samen, die met verenigde krachten de communicatie en digitale transformatie van hun klanten naar een hoger niveau tillen. Met meer dan 1.500 digital-first specialisten in strategie, creatie, content, marketing en technologie aan boord, helpt iO zowel nationale als internationale merken als Audi, Brussels Airport, Eneco en Sodexo. Het nieuwe merk iO is een logische volgende stap in de visie om één bedrijf te bouwen. Een proces waar achter de schermen al geruime tijd aan wordt gewerkt, met als doel het volledig ontzorgen van klanten in al hun noden, naadloos over disciplines en locaties heen, en de eindgebruiker als belangrijkste focus. Pieter Janssens, CEO iO: “Consumenten, zoals wij allemaal, eisen vandaag een rimpelloze, geïntegreerde digitale koopervaring, over alle kanalen heen. De full-service, end-to-end dienstverlening van iO helpt onze klanten om op hun beurt hun klanten de beste mogelijke service te bieden. Met een versnipperd palet aan uitvoerende partners kom je er vandaag niet meer, daarom organiseren we iO als een complete, meedenkende digitale partner voor de lange termijn. De nieuwe naam is de kers op een taart die we al enkele jaren zorgvuldig op smaak aan het brengen zijn.”

Pieter Janssens, CEO van iO

 
Pieter Janssens, CEO van iO

Infinite Opportunities voor klanten én talent

Klanten kunnen makkelijker dan ooit een beroep doen op de volledige waaier aan diepgaande expertise die iO rijk is, op de schaal die nodig is. Dankzij de verschillende campussen in onder andere België en Nederland wil iO tegelijkertijd garant blijven staan voor de gekende persoonlijke aanpak, expertise en de fysieke nabijheid bij klanten. Complete dienstverlening vraagt enerzijds om schaal, anderzijds om een extreme focus op talent. Daarom brengt iO dat talent samen op campussen, die ingericht zijn als bruisende en inspirerende werk-, ontzorgings- en ontmoetingsplekken. Elke campus heeft alle noodzakelijke expertises onder het eigen dak. Zo verenigt het bedrijf de wendbare agency-cultuur met een enorme slagkracht, diepgaande specialisaties en lokale verankering.