Intracto neemt GUC Agency (Amsterdam) over

Communication / News

Intracto GUCIntracto blijft op het overnamepad en neemt het Nederlandse GUC Agency over. Dit creatieve bureau telt 105 teamleden en maakte succesvolle geïntegreerde campagnes voor klanten zoals Coop Supermarkten, Primera, Welkoop, Superunie, KPN, Klaverblad, Jacobs Douwe Egberts Professional, Universal en VANS. Met de overname van GUC Agency wordt Intracto een nog grotere Belgisch-Nederlandse groep. Met de overname komt het totaal aantal teamleden in Nederland op 345. De volledige Intracto Group, met hoofdzetel in Herentals, telt nu 700 medewerkers.

Voor Intracto Group is deze overname een nieuwe stevige stap vooruit in Nederland. Met de expertise en ervaring van GUC Agency op het vlak van strategie en creatie versterkt Intracto Group het huidige aanbod op vlak technologie, content en marketing. Zoals vaker bij overnames door Intracto blijft de voltallige directie van GUC Agency actief betrokken en worden directieleden aandeelhouder in Intracto Group. Voor GUC Agency eind 2018 z'n huidige naam kreeg, maakte het als Goud Uberconnected al een flinke organische groei door met opvallende merkcampagnes, activaties en social. Eerder deed het bureau al een aantal strategische overnames met Icemedia (digital), Redmint (retail) en DIFR (experiential). Alle expertise is gehuisvest aan het Surinameplein in Amsterdam.

Brian Hirman, managing partner van GUC Agency, krijgt de opdracht om verder te bouwen aan de bureaupropositie en tegelijkertijd de groei van Intracto Group te ondersteunen. Brian Hirman: "We zijn de afgelopen jaren significant gegroeid, zowel qua klanten als qua team. Dat zorgt ervoor dat we vandaag kunnen bouwen op een solide en supergezonde organisatie die een breed scala van online en offline expertises kan aanbieden aan onze klanten. Toen we met Intracto Group in contact kwamen, zagen we al snel de mogelijkheden om onze propositie zowel in de breedte als in de diepte nog verder te ontginnen. We hebben allebei sterke groeiambities en zagen al snel mogelijkheden om dat samen nog sterker te doen."

Voor Pieter Janssens, CEO Intracto Group, is deze overname een nieuwe logische stap: "De cases van GUC Agency spreken boekdelen. Kijk naar wat ze voor merken zoals Coop (360° merkcampagne) en VANS (geavanceerde data en insights in retail) gedaan hebben. GUC Agency staat garant voor innovatieve, creatieve en resultaatgerichte through-the-line oplossingen. Nadat we eerder de overname van Frontmen deden, investeren we nu opnieuw in een beloftevol Amsterdams bureau. Onze ambitie blijft dan ook duidelijk: ook in Amsterdam en Nederland de koppositie nemen en door impactvolle realisaties top-of-mind worden in de sector."