iO neemt SWOP van kop tot teen onder handen met Mr. SWOP

Crea / News

SWOP, de app die solliciteren net zo makkelijk maakt als swipen op je mobiele telefoon was toe aan een opfrissingsbeurt. De app is ontwikkeld door House of HR en zorgt ervoor dat je als werkzoekende een baan kunt swipen. Een app die je dus maar beter altijd op zak hebt. En als dat nog niet het geval is, brengt iO de app wel tot bij jou.

Met de introductie van Mr. SWOP loodst iO de jobapp een nieuw tijdperk in. Een tijdperk waarin we niet langer van de ene naar de andere job swipen, maar een waar we meteen op zoek gaan naar die perfecte match. En dat is wat Mr. SWOP doet: talent spotten en het meteen linken aan de geknipte openstaande vacature: "Want er bestaat geen betere app die jou door en door kent. En dat dankzij het team échte mensen dat achter de app schuilgaat. Mr. SWOP is dus de verpersoonlijking van dat team specialisten. Deze gentleman duikt dan ook alleen maar op als hij zeker is het juiste profiel te hebben gevonden." En dat gebeurt op de meest onverwachte momenten zoals te zien is in de online video’s. ​ 

Met de campagne ‘Maak van je talent je job’ nam iO SWOP end-to-end onder handen. Van concept en creatie, een opgefrist logo en ditto branding, UX design, een nieuwe baseline (Wie swopt, die jobt voor Vlaanderen – Nieuwe baan? SWOP aan! voor Nederland) tot performance marketing: de jobapp krijgt met Mr. SWOP op alle fronten een nieuw gezicht.

Deze campagne wordt uitgerold in België en Nederland.

Credits

  • Client: SWOP – House of Invest
  • Contacts: Victoria Hemelaer, Julie Lavigne, Marie Driesen
  • Account Team: Tomas van Gastel, Eve Tang
  • Strategy: Dennis Snijders, Tessa Joris, Caroline Bogaerts
  • Agency: iO
  • CD: Sam De Win
  • Creation: Ivan Moons, Wouter Huyghe
  • Design: Benjamin Martijn
  • Production Company: De Machine
  • Animation Studio: Rabbit Hole
  • Sound Production Company: Sonhouse