Marketingbureau iO wierf begin dit jaar 45 nieuwe talenten aan in de hele Benelux. Opvallend: in Antwerpen ruilen een aantal senior profielen jobs bij gevestigde bureaus als Propaganda en BBDO voor deze new kid on the block. IO is een groeiend fullserviceteam dat zijn klanten helpt met hun strategie, content, creatie, marketing en technologie. Zo trachten ze bedrijven te helpen met hun communicatie en digitale transformatie om competitief in de markt te staan. En dat is een boodschap die aanslaat, zo blijkt uit een recente golf van aanwervingen in een sector waarin talent vaak moeizaam binnendruppelt. Volgens thought leader en iO strategic partner Steven Van Belleghem heeft dat alles te maken met een veranderende markt: “Zowel de uitdagingen als de opportuniteiten zijn toegenomen voor bedrijven. De markt vraagt om een partner die kan helpen bij strategie en data-analyse, maar die evengoed het creatieve luik aankan. Een bureau dat al die talenten weet te bundelen, beantwoordt perfect die behoefte.”
Op de campus in Antwerpen alleen al komen er vier senior profielen bij. Zo verruilt Ruth Nys een job bij Propaganda voor een nieuwe positie als strategy director content en verlaat Stephanie Katic BBDO om als account director aan de slag te gaan. Daarnaast vervoegen ook Denisa Nica (ex-P&G Global/Bisnode, Deloitte Digital) en Dries Steyaert (client service director, Duke & Grace) zich bij het strategy-team, respectievelijk als service & experience designer en business lead.