IP Belgium creëert impact met Mortierbrigade

Crea / Media / News

Een paar geleden, lanceerde IP Belgium de slogan "Straight to the heart". Die maakt nu plaats voor "We create impact". Een campagne van de hand van Mortierbrigade onderstreept de nieuwe ambities. Want aan de hand van deze nieuwe slogan, die klinkt als een manifest, wil IP Belgium benadrukken dat de regie via de kracht en de complementariteit van zo'n veertig premium platforms in video, audio, display en native content, voor de nodige impact zorgt.

De nieuwe slogan "We create Impact" bevestigt de leidinggevende positie van IP Belgium. Die berust op drie fundamentele pijlers: premium media, expertise en creativiteit. Voor de creatie van de campagne en de nieuwe grafische identiteit ging de regie dus met het reclamebureau Mortierbrigade in zee. De campagne wordt gelanceerd met drie visuals van de hand van Frieke Janssens, een Belgische fotografe en kunstenaar met een internationale reputatie. Deze visuals tonen de impact van de media van IP Belgium op drie personen die drie verschillende doelgroepen vertegenwoordigen. De symbolische weergave van de impact is geïnspireerd op de traditionele Holi, een Indiaas volksfeest dat ook wel bekendstaat als het kleurenfestival: alle deelnemers gooien daarbij kleurpoeder naar elkaar met de bedoeling hun doel volledig te raken en te kleuren, precies zoals ook de media van de regie dat doen.

Denis Masquelier, managing director van IP Belgium, legt uit: "IP Belgium is de laatste jaren sterk veranderd door het integreren van nieuwe expertise, een nieuwe, meer transversale organisatie, nieuwe digitale tools, nieuwe technologieën en de komst van nieuwe merken die ons aanbod mooi aanvullen. Het werd dan ook tijd om deze evolutie tot uiting te laten komen in onze communicatie. Als toonaangevende regie hebben we een communicatie nodig die even sterk is als die van onze mediamerken."  De keuze voor Mortierbrigade was voor de hand liggend: "Mortierbrigade is een bureau met een grote Vlaamse expertise. Ze zijn relevant, een beetje aanstootgevend en brutaal. En dat is wat we wilden, de aandacht trekken!"

Philippe Jaumain, brand communication director bij RTL Belgium, vertelt ook over het werk van het reclamebureau: "Onze nieuwe campagne komt veel beter overeen met waar IP Belgium vandaag voor staat. Dit project dwong ons om de aard van IP Belgium en de echte toegevoegde waarde ervan voor de markt grondig onder de loep te nemen. "We create Impact" drukt deze nieuwe identiteit perfect uit. We vroegen trouwens alle medewerkers van IP Belgium om hun mening: uit alle voorstellen die het bureau naar voren schoof, kozen zij voor deze creatieve as. Dat participatieve proces was erg belangrijk voor ons, want uiteindelijk zijn het de mensen die de identiteit van de regie uitmaken."

Een vollediger interview leest u op pub.be/fr

Credits

Client: IP Belgium
Client contacts: Denis Masquelier, Philippe Jaumain, Sébastien Topart, Carine Poulet
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends Brand Design Director: Philippe Deceuster Strategic Director: Vincent D’Halluin
Creatives: Frederic Delouvroy & Michiel Baeten Designer: Patrick Downie
Lead Producer: Amandine Clio Producer: Katia Renson
Production : Bounce Rock
Photographer: Frieke Janssens
Illustration & motion Design 3D: Peter Serruys (mr Eightyone).