IPG integreert Cadreon in Matterkind

Media / News

Matterkind is binnen Interpublic Group een nieuwe media-activatieoplossing die de grenzen wil verleggen door prioriteit te geven aan de ervaring van de consument. Met zijn suite van publieksgerichte oplossingen maakt Matterkind gebruik van Acxiom en van lokale data om de campagneprestaties over alle kanalen met 30% te verbeteren. Matterkind maakt deel uit van Kinesso, de marketing- en mediatechnologie-eenheid van Interpublic Group die eind 2019 werd gelanceerd. Matterkind biedt een suite van media-activatie oplossingen en adviesdiensten, waarbij een ethische en consumentgerichte benadering wordt gehanteerd om het publiek te betrekken en om tastbare en betekenisvolle resultaten te genereren, zowel binnen als tussen de kanalen. De belofte van Matterkind is de derde stap in een transformatie die gebruik maakt van Acxioms strategische data en expertise en Kinesso's technologieën om een suite van publieksgerichte media management en activeringsoplossingen te leveren voor het gehele media-ecosysteem. Matterkind maakt betere, snellere en efficiëntere resultaten mogelijk. Matterkind zal hiertoe het merk Cadreon en zijn teams over de hele wereld integreren.

In België, en meer bepaald binnen IPG Mediabrands, zal het team van Cadreon in het nieuwe Matterkind-model worden ingekapseld om meer intelligentie aan te bieden door middel van eigen technologieën voor alle addressable mediacampagnes voor alle mediabureaus van IPG Mediabrands.