IPM Advertising voert influencers ten tonele

Crea / News

Ze zijn overal. Op Twitch, TikTok, YouTube, Instagram, op onze schermen, in onze gesprekken, bij Emmanuel Macron… en zelfs bij IPM Advertising. Over wie hebben we het? Over influencers natuurlijk! Onlangs heeft de advertentieafdeling van IPM twee campagnes gelanceerd waarbij influencers betrokken werden. 

Blozend van plezier

In maart en april was het de bedoeling de Pink Lady in de kijker te zetten, een appelvariëteit die zich vooral onderscheidt door haar kleur. Twee redactionele artikels die draaiden rond een ontmoeting-interview met een boomkweker lagen aan de basis van deze campagne. Ze werd verspreid door Adyoulike en via posts op het Facebook-account van Paris Match België.

Het is op dat moment dat Anne, deeltijds verpleegkundige en mama van twee jonge kinderen, op het toneel verscheen. Met haar 42.000 Instagram-volgers kon Anne de artikels heel wat weerklank geven en het door de vereniging uitgegeven magazine onder de aandacht brengen. Anne werd geselecteerd door het bureau BeInfluence en was heel gemotiveerd om mee te werken aan deze campagne. De Pink Lady-appels zijn immers al een stuk van haar dagelijks leven, heel haar gezin eet er regelmatig.

“Deze campagne heeft de aanvankelijke doelstellingen ruimschoots overtroffen,” zegt Sibylle de Meeûs, head of sales agencies market bij IPM Advertising, opgetogen. “Door Anne in te schakelen hebben we het totale beoogde bereik bijna kunnen verdrievoudigen: we mikten op 8.000 en bereikten uiteindelijk bijna 23.000 mensen. Voor de twee artikels die gepubliceerd werden op de website LaLibre.be bedroeg het klikpercentage meer dan 0,7. De leestijd, die tussen 2 en 3 minuten schommelde, toont aan dat de surfers het onderwerp interessant vonden. De resultaten in aantal kliks en leestijd lagen ruim boven de standaard benchmarks. Voor de Facebook-campagne op Paris Match België ten slotte verwachtten we 25.000 weergaven per artikel, terwijl we 81.000 en 141.000 weergaven registreerden.” 

Succes met de Oppo-campagne

Eind mei werd beroepsfotograaf Denys bij een andere campagne betrokken. Ook op voorstel van het bureau BeInfluence maakte Denys drie video’s die illustreerden wat hij interessant vond aan de Oppo-smartphones, een Chinees merk dat in Europa op de markt komt.

“Oppo heeft contact met ons opgenomen om bekendheid te creëren rond drie assen: het ontwerp van zijn telefoons, het ultracomplete karakter van de foto- en videofuncties en de bijzonder lage oplaadtijd,” zegt Caroline Bossaert, head of sales direct market van IPM Advertising. De campagne bestond uit drie ‘partner content’-artikels met video’s op de website LaLibre.be. Ook de magazines Paris Match België en Moustique brachten het nieuws.

“De videogetuigenis van Denys was ‘to the point’ en relevant voor dit product. Hij heeft de telefoons van het merk professioneel gebruikt voor zijn shootings en studio-opnames. In elk van de drie video’s kon hij de precieze voordelen die aan bod kwamen in de artikels visueel toelichten. Die video’s hadden een immens succes,” besluit Caroline Bossaert.