Is YouTube Red de oplossing tegen Adblockers?

Op één jaar tijd is het gebruik van Adblockers van 20% naar 40% gestegen bij YouTube-gebruikers. Een stevig verlies dat het videoplatform niet bepaald in een goede positie brengt. Advertenties op online video’s zijn steeds meer aanwezig bij het kijken van een clip. Ervoor, tijdens, erna… U kunt er niet meer omheen, en dat roept weerstand op.
In 2013 maakte slechts 15% van de gebruikers gebruik van een reclameblocker zoals Adblock, maar in 2014 werden er dat al snel vier op tien. En dat is duur voor YouTube, die ondanks een omzet van maximaal 4 miljard nog steeds niet rendabel is voor Google. Vooral omdat de meerderheid van de gebruikers video’s bekijkt op andere websites via sharing.
En dus gaat YouTube in verdediging met YouTube Red (nog niet verkrijgbaar in Europa), een betalende versie zonder reclameboodschappen, mét exclusieve content. Een eerste gewonnen slag, maar we hebben hier zonder twijfel het laatste nog niet van gezien…
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]