Op één jaar tijd is het gebruik van Adblockers van 20% naar 40% gestegen bij YouTube-gebruikers. Een stevig verlies dat het videoplatform niet bepaald in een goede positie brengt. Advertenties op online video’s zijn steeds meer aanwezig bij het kijken van een clip. Ervoor, tijdens, erna… U kunt er niet meer omheen, en dat roept weerstand op.
In 2013 maakte slechts 15% van de gebruikers gebruik van een reclameblocker zoals Adblock, maar in 2014 werden er dat al snel vier op tien. En dat is duur voor YouTube, die ondanks een omzet van maximaal 4 miljard nog steeds niet rendabel is voor Google. Vooral omdat de meerderheid van de gebruikers video’s bekijkt op andere websites via sharing.
En dus gaat YouTube in verdediging met YouTube Red (nog niet verkrijgbaar in Europa), een betalende versie zonder reclameboodschappen, mét exclusieve content. Een eerste gewonnen slag, maar we hebben hier zonder twijfel het laatste nog niet van gezien…
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]