Isabeau Sas

Isabeau Sas

New kids in town

Isabeau Sas

“Ik heb twee passies in mijn leven. Wijn en taal. Ze hebben me in de voorbije tien jaar al op de mooiste plekken in de wereld gebracht in drie verschillende continenten. Momenteel vul ik mijn dagen met over wijn te praten. Je zou dus kunnen stellen dat ik een droomjob heb. Na een Bachelor in de Taal- en Letterkunde trok ik naar Zuid-Afrika voor een MPhil in Toegepaste Taalkunde.

Zoals het cliché gaat, ben ik blijven ‘plakken’ en ging ik er op een van de mooiste wijnboerderijen in de wereld als marketing en communications manager aan de slag. Tot de wind keerde, en ik in Bordeaux belandde voor een MBA in Wine Marketing. Het is daar dat ik de smaak te pakken heb gekregen voor meer strategische marketing en communicatie. Voor mij is een case oplossen zoals een wiskundig vraagstuk of een puzzel. Ik moet het kunnen kraken. Momenteel help ik bedrijven, vooral in de wijnmarkt, om hun marketingstrategie op punt te stellen. Zo werk ik onder meer voor Moët-Hennesy’s Maison Ruinart.

Het meeste van mijn tijd kruipt in mijn eigen start-up Our Daily Bottle. Het is de eerste online wijnclub in België. We richten ons tot een jongere doelgroep, de ‘Millenials’, en via een grote focus op contentmarketing willen we het onderwerp ‘wijn’ laagdrempeliger maken. Ik hoop in de toekomst de strategische consulting arm van mijn bedrijf nog meer uit te breiden en met Our Daily Bottle de Belgische wijnmarkt door elkaar te schudden.”