Isobar lust de bieren van AB InBev

AB-Inbev-vignette

Budgets / News

AB-Inbev-vignetteNa een pitch tussen verschillende digitale bureaus heeft de grootste bierbrouwer van de wereld, AB InBev dus, besloten het digitale beheer van al haar biermerken op de Beneluxmarkt onder te brengen bij Isobar. Het betreft de creatie en productie van alle digitale content en touchpoints op de merken: Corona, Cubanisto, Diekirch, Hertog Jan, Hoegaarden, Jupiler, Leffe en Stella Artois.

Het betreft een intensieve samenwerking tussen de Belgische en Nederlandse kantoren van Isobar (Amsterdam & Brussel) en AB InBev (Breda, Leuven en Luxemburg) om het verschil te maken op digitaal vlak. Het bureau, dat deel uitmaakt van de Dentsu Aegis Network, had verschillende andere grote spelers uit de sector van de digitale bureaus als tegenstander.

Isobars opdracht omvat de strategie en beheer van alle digitale touchpoints, waaronder de aanwezigheid op sociale media en websites, de creatie en productie van digitale content en activaties via digitale kanalen. Hierbij wordt er een nauwe samenwerking opgezet met de creatieve lead agentschappen, een samenwerkingsmodel dat Isobar reeds toepast op een aantal adverteerders. Nicolas Vanderseypen, managing director Isobar Belgium: "Voor Isobar is het een eer om AB InBev te begeleiden bij het versnellen van de digitale integratie in de communicatiestrategieën voor al deze fantastische merken. Wij zijn al meerdere jaren bezig om onze vaardigheden en expertises te ontwikkelen op vlak van strategie, creatie en digitale productie, die verder reiken dan louter media. Dit is een bijkomend bewijs dat we op de goede weg zijn in onze evolutie om onze groep als communicatie agentschap te positioneren."

Arnaud Hanset, marketing director BeNeLux AB InBev: "Onze ambitie is om digital een nog belangrijkere rol te laten spelen voor de verschillende merken. En onze merken de mogelijkheden te bieden om te innoveren en de consumer experience te verbeteren dankzij het gebruik van technologie. Door alle merken onder te brengen bij één agentschap kunnen we dat op een efficiënte en kwalitatieve manier doen. Isobar heeft aangetoond hier de geschikte partner voor te zijn. Bovendien is het voor ons bijzonder belangrijk dat de positionering van onze merken op de digitale media gebeurt op een verantwoorde manier. Isobar kent en respecteert nauwgezet onze richtlijnen voor het correct toepassen van de Arnoldus code, de zelfregulering van de sector, en van onze eigen Responsible Marketing & Communication Code, om een verantwoord alcoholgebruik te faciliteren."

Sytse Kooistra, senior strategist Isobar Netherlands: "We hebben in deze pitch de kracht aangetoond van onze kwaliteiten op het digitale vlak én ons internationale netwerk. Het team is enorm trots en blij op deze nieuwe samenwerking. Werk mogen maken voor een biermerk is prachtig, voor meerdere biermerken fantastisch!"

Het eerste werk voor de biermerken zal vanaf januari te zien zijn.