Itson creëert ‘an other kind of footprint’ dankzij Fightclub

Geen doekjes, geen schijn. Een groene, alledaagse batterij: die bestaat nog niet. Één die ontwikkeld werd met een hart voor de planeet daarentegen wél. En dit, dankzij het game-changing batterijmerk Itson. Na het winnen van de internationale pitch zette Fightclub de lijnen uit van de strategie. De jonge, urban doelgroep is namelijk avers voor praatjes en kiest bewust voor merken die in hun core kiezen: voor een duurzame visie die verder kijkt en reikt dan morgen. Want enkel zo laat je zelf een zo minst vervuilende voetafdruk na.
‘An other kind of footprint’ bouwt verder op deze aspiratie en verbreedt z’n - tot nu toe slechts negatieve - maatschappelijke betekenis. De campagne inspireert met na te laten afdrukken die deze bewuste switch met zich meebrengt. Het bewijs dat je een plek of persoon mooier kan achterlaten dan hoe je ze vond.
Een complete digitale funnel steunend op een emotionele peer-to-peer laag. Deze kwam tot uiting in de branded campagnevideo’s en benaderde de doelgroep op een doordachte manier. Een tweede fase werd gekenmerkt door duurzame én functionele key benefits - vertaald naar consideration en conversion ads - die het merk afzet tegen haar concurrenten. Fightclub en Itson lanceerden ‘An other kind of footprint’ in Duitsland en Polen.
Credits:
Client: itson
Client contact: Silvia Scheers, Izabela Blaszczyk-Janicka & Maciej Kwiatkowski
Agency: Fightclub
MD Fightclub: Dennis Kenis
Head of Creative Services: Kim Devos
Account Manager: Gwen Reynaert, Joanne Cols
Account Executive: Jacob Reheul
Creative Director: Stijn Pauwels
Design/art Direction: Noortje Lenaerts, Samuel Allemand
Creative Concept & Copywriter: Carmen Van Buggenhout
Social Consultant: Basel Alakkad
SEA Consultant: Randy De Klerck, Tobias Versmissen
Producers (Hamlet): Pim Verhaert, Basile van der Straten & Mathias Kerner
Director: Horace Martins
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]