Jaarverslag Barco krijgt nieuwe Focus

Barco-cover

Crea / News

Barco-coverFocus Advertising is de trouwe partner van Barco voor de realisatie van hun jaarverslag. Beide bedrijven vormen een succesduo en samen haalden ze al verschillende awards binnen (oa. LACP-award). Voor de edtie 2016 werd beslist een nieuwe weg in te slaan: het jaarverslag is vanaf heden opgedeeld in vier overzichtelijke luiken: ‘our company’, ‘sustainability’, ‘director’s report’ en ‘consolidated’. De vier delen huizen samen in een handige sleeve.

Daarnaast werd het verhaal voor het eerst ook online verpakt voor de lezer. Dit digitale exemplaar (zie ar.barco.com/2016) vat de essentie samen en bevat duidelijke links naar het uitgebreide jaarverslag in issuu of pdf vorm. Zo wordt nu alleen nog de Engelse versie gedrukt (https://www.barco.com/en/staticpages/forms/barco-annual-report-printed) en is de Nederlands versie enkel nog te downloaden.

Communicatiebureau Focus Advertising stond zowel in voor de digitale als de geprinte versie van het jaarverslag en dit van concept tot en met realisatie.

 

Credits

Client: Barco
Carl Vanden Bussche: VP, investor relations
Inge Govaerts: Corporate Communications Manager

Agency : Focus Advertising
Account supervisor: Klaas Fremaut
Sr. Account Executive: Johan Van Hecke
Jr. Account Executive: Alizé Verdonckt
Art Direction: Bart Knockaert
DTP: Stef Scherpereel, Gaetane Tack
Photography: Prootfolio, Thijs Quequin
Digital: Mathias Deswarte
Website: Sumocoders