Hoe Jaguar via DCO een gebruikerservaring op maat leverde

News

* Partner Content *

De automobielindustrie is de laatste jaren ingrijpend veranderd door de komst van nieuwe technologieën. Consumenten eisen steeds meer maatwerk en keuze, waardoor de ontwikkeling van een aangepaste car configurator cruciaal is geworden voor automerken.

Met zijn car configurator wil Jaguar de consument een unieke ervaring bieden door hem de mogelijkheid te bieden om in real time de verschillende beschikbare opties voor elk model (kleur, interieur materialen, wielen, enz.) van het merk aan te passen en te visualiseren.

In deze context is de personalisering van advertenties de facto een cruciaal punt geworden in de communicatie van Jaguar over haar tool. Voor het merk was het de bedoeling een reclame-ervaring aan te bieden die specifiek was voor elke gebruiker volgens het voertuig dat hi/zij tijdens een simulatie had gepersonaliseerd, om te vermijden dat advertenties zouden worden uitgezonden naar een niet-gekwalificeerd publiek.

Om deze uitdaging aan te gaan, heeft Jaguar zijn vertrouwen hernieuwd in de bureaus Gamned! en Dentsu, die sinds 2019 hun digitale campagnes uitwerken. Verantwoordelijk voor de digitale campagnes met prestatiedoelstellingen gebruikte Gamned! haar eigen Engaged!-technologie, een DCO-platform (Dynamic Creative Optimization) dat algoritmen gebruikt om advertenties in realtime te personaliseren.

Een van de belangrijkste redenen waarom DCO een belangrijk thema is geworden, is het vermogen om een gepersonaliseerde gebruikerservaring te bieden. De bij DCO gebruikte algoritmen kunnen gegevens verzamelen over de interesses, het surfgedrag en het koopgedrag van consumenten, waardoor voor elke gebruiker op maat gemaakte advertenties kunnen worden gediffuseerd.

"Met DCO konden we onze advertenties afstemmen op de acties van onze consumenten door visuals te tonen die het exacte model van het voertuig weergaven dat ze begonnen te personaliseren voordat ze onze site verlieten. Dit proces gaf hen een echt gevoel van controle en participatie gedurende het hele koopproces. Concreet resulteerde dit in incrementeel en kwalitatief verkeer, met een aanzienlijke verlaging van de kosten per lead in vergelijking met traditionele mediacampagnes", zegt Amaury Nobels, Brand Manager, Jaguar Land Rover Benelux.

Meer informatie: en.gamned.com/contact-us