JBC wil het aantal Blue Mondays beperken

Marketing / News

JBC vignetteMaandag 16 januari is het officieel Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar. Maar daar wil JBC komaf mee maken. In 2017 werkt het bedrijf via het Me @ My Best @JBC-programma een jaar lang rond onder andere veerkracht om zo Blue Mondays om te buigen tot energierijke Yellow Mondays.

Het is geen geheim dat burn-outs steeds vaker voorkomen en een veelbesproken onderwerp zijn. Net daarom, en in tijden van voortdurende veranderingen, wil JBC hier proactief en vooral preventief mee aan de slag om zijn medewerkers op die manier te ondersteunen. Het programma kadert in de ambitie van JBC: mensen en gezinnen helpen om te stralen en zich mooi te voelen. Daarom wil JBC doorheen het jaar rond vier grote blokken werken: Mindset, Energy, Together en Me&My Talent. Per blok initieert JBC verschillende acties om medewerkers bewust te maken van hun veerkracht en hoe ze eraan kunnen werken. Het startschot werd in december gegeven met een lezing over mentaal kapitaal in samenwerking met Elke Geraerts van Better Minds At Work. Naast een overzicht van de symptomen van een burn-out kregen ze allerlei tips & tricks. Medewerkers leerden onder andere hoe ze iets negatiefs in iets positiefs kunnen ombuigen en zullen bijvoorbeeld aan de slag gaan met focus- en aandachtsmanagement oefeningen. “Dit initiatief is op maat gemaakt door en voor JBC met als doel om onze medewerkers te laten stralen want zo zullen zij onze klanten ook laten stralen. Dankzij dit programma, dat volledig kadert in onze ambitie, werken we proactief aan de veerkracht van onze medewerkers”, verduidelijkt Cindy Gorissen, Chief Human Resources Officer bij JBC.