JCDecaux en Clear Channel lanceren OOH Kings Awards 2016

Awards / Media / News

OOH Kings

Clear Channel en JCDecaux hebben de lancering van de OOH Kings Awards 2016 aangekondigd. De doelstellingen? De effectiviteit van OOH onderstrepen, creatieve mogelijkheden in de verf zetten en de vele voordelen van dit veelzijdige medium promoten. Nieuw dit jaar is dat de initiatiefnemers kunnen rekenen op de belangrijkste spelers in de sector om meer bekendheid te geven aan het project.

Alle Belgische actoren uit de sector; creatieve bureaus, mediabureaus,
OOH-bureaus en adverteerders, worden uitgenodigd hun OOH-campagnes die tussen 1 januari en 31 december 2016 liepen, in te dienen via het platform oohkings.be. Zo kunnen ze meedingen naar een Gold, Silver of Bronze kroon in 1 van de 3 volgende categorieën: King of Creativity, King of Planning en King of Efficiency. Inzendingen voor de categorie King of Creativity zullen worden beoordeeld op basis van criteria zoals originaliteit van het concept en de uitvoering, en dit in 3 subcategorieën: traditionele affichage, digitale animatie en out of the box communicatie. Campagnes in de categorie King of Planning zullen de meerwaarde van OOH in het mediaplan moeten aantonen. Tot slot, in de categorie King of Efficiency, zullen verkoopstijgingen of bereikte ROI objectieven de criteria uitmaken waarop de ingediende campagnes zullen beoordeeld worden.

Bovenop de eretitel OOH King, die de winnende ploeg gedurende een jaar zal kunnen dragen, zal het team tevens beloond worden met een duo-ticket voor de Cannes Lions in juni 2017. Een prestigieuze jury zal de campagnes beoordelen op basis van de formulieren die de deelnemers op de website opladen. De jury bestaat uit 7 leden uit de reclamesector: 2 leden van mediabureaus, 2 leden van creatieve bureaus, 2 adverteerders en 1 OOH-bureau.

Inschrijven voor de King of Creativity kan tot woensdag 21 december middernacht. Voor de King of Planning en de King of Efficiency is de deadline vrijdag 3 maart middernacht. Na juryberaadslaging zal de King of Creativity bekroond worden tijdens de ceremonie van de Merit Awards op donderdag 26 januari 2017. De kroningen van de King of Planning en de King of Efficiency zullen plaatsvinden tijdens de derde editie van de OOH Summit, die door JCDecaux en Clear Channel georganiseerd wordt op donderdag 20 april 2017.