JCDecaux neemt Dooh-media over

Media / News

Dooh-media

De wereldwijde OOH-specialist JCDecaux kondigt aan dat haar filiaal JCDecaux Belgium-Luxembourg een meerderheid heeft verworven in het kapitaal van Dooh-media, 's lands belangrijkste speler in het segment van digitale reclame in Belgische shoppingcentra.

Dooh-media bereikt nagenoeg twee miljoen shoppers per week, via 127 digitale schermen in 23 shopping centra. Het heeft vaak het voortouw genomen op vlak van technologische evoluties en heeft sinds zijn start gekozen om te investeren in een park van 100% digitale schermen. Een belangrijk deel van de schermen is bovendien uitgerust met een herkenningssysteem dat exacte tellingen van het aantal passanten mogelijk maakt. De aanwezigheid van Dooh-media is homogeen gespreid over Vlaanderen, Brussel en Wallonië, met enkele van de meest gerenommeerde en druk bezochte shopping centra in België, zoals Galeries Toisons d’Or in Brussel, Stadsfeestzaal in Antwerpen, Waasland Shopping in Sint-Niklaas, en MediaCité in Liège.

Dankzij deze meerderheidsovername kan Dooh-media de versteviging van zijn nationale netwerk in ons land verderzetten - en nieuwe creatieve en interactieve mogelijkheden ontwikkelen. Ze toont ook de strategie van JCDecaux aan om de ontplooiing van diens digitale aanbod verder te versnellen. De groep lanceerde recent al een rist andere initiatieven op digitaal vlak in België en Luxemburg, met 160 schermen in de Brusselse metro, een nieuw digitaal aanbod in de luchthaven van Luxemburg, een digitaal aanbod in de Connector-zone in Brussels Airport. In maart 2016 werden nog 100 schermen op de parkings van Carrefour geïnstalleerd. Met meer dan 400 schermen profileert JCDecaux zich als leider in digitale OOH. Tegelijk wordt het nu de eerste speler in OOH Retail, een segment in volle evolutie.

Wim Jansen (JCDecaux)

Wim Jansen

"Deze meerderheidsparticipatie in het kapitaal van Dooh-media is een sleutelmoment in onze verdere ontwikkeling in België," verklaart Wim Jansen, gedelegeerd bestuurder van JCDecaux België-Luxemburg. "Ze laat ons toe onze digitale portfolio te verbreden met een intrede in het retailuniversum, en dit met een aanbod dat perfect is afgestemd op sectoren zoals fashion, juwelry, beauty of sport. Dooh-media, een dynamisch bedrijf dat geen uitdaging op vlak van digitalisering en interactiviteit uit de weg is gegaan, heeft de afgelopen jaren een zeer mooi aanbod in shoppingcentra ontwikkeld. Hierdoor zal JCDecaux Belgium-Luxembourg zijn marktaandeel zien toenemen en zijn leiderspositie in OOH nog versterken, met een park van meer dan 35.000 publicitaire zijden.We zijn zeer blij het Dooh-media team binnenkort te mogen verwelkomen, wiens werk tot nu toe fundamenteel was om de groei in België verder te zetten."