JCDecaux heeft in Londen 's werelds grootste abribuscontract afgesnoept van Clear Channel. Het mag in de Britse hoofdstad zo maar eventjes 4.900 abribussen van Transport for London (TfL) exploiteren. Het contract loopt acht jaar en is zowat 700 miljoen euro waard.
TfL startte in september vorig jaar een wedstrijd om zijn straatmeubilair. De Londense openbare vervoersmaatschappij zette daarmee maar liefst 15.000 verlichte 2m²-borden in competitie. Het nieuwe contract met JCDecaux past in de plannen van TfL om 3,4 miljard Britse ponden buiten zijn eigenlijke transportactiviteiten op te halen. JCDecaux grijpt het contract met TfL aan om van Londen een showcase te maken voor digitale buitenreclame. Tegen 2017 wil het er minstens de helft van zijn omzet uit digitale activiteiten putten.
Londen boomt momenteel tegen een tempo dat het niet meer gekend heeft sinds Victoriaanse tijden. Verwacht wordt dat de Britse hoofdstad tegen 2030 meer dan 10 miljoen inwoners zal tellen. Daarmee wint ze verder aan belang als strijdperk voor de media- en reclamewereld.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]