Je bent jong en je wilt wat

club

Communication / News

clubCreative Belgium blikt samen met Febelmag en MM tevreden terug op de Young Creatives Day bij Sanoma in Mechelen. 130 studenten en docenten volgden het programma, dat de aanwezigen in contact liet komen met diverse aspecten van het vak. Na een gesprek met enkele creative directors kwamen de vijf love campaigns van Creative Belgium aan bod. Hieronder brengen we nog even het overzicht.
Love Camaign 1: Met geel en blauw maak je groen - Ikea - Antoinette Ribas DDB
Love Camaign 2: Ik ben geen racist, maar - Hand in hand - mortierbrigade - Jan Schoofs
Love Camaign 3: Tomorrowland - Klara - Famous - Steven Janssens
Love Camaign 5: Re-born to be alive - DG- Peter Baert Raygun
Presentatie design case Würst - Make Lemonade/ Uncompressed -  Willem Van Hoof/Frederick Feyfer
Presentatie case  De Taaltelefoon - Serviceplan - Sam De Win
Aansluitend waren er de Sofa Sessions, een nieuwigheid dit jaar (meer hierover hier). Onthou alvast dat deze sessies snel vol zaten, en dat er sessies waren over Radio Creativity (met Tom Garcia, Leo Burnett), Magazine Creativity (met André Lafère, Sanoma), Service Design (met Antoinette Ribas, DDB), Digital Creativity (met Pieter Staes, These Days) en Branding & Design (met Frederick Feyfer, Uncompressed).
Vervolgens was er de presentatie van de StuMPA Awards en de Reel Cannes Lions Winners 2015.